wilmablogghund

Alla inlägg den 7 december 2016

Av Wilma Border collie - 7 december 2016 17:27

............dansar katterna på bordet och hjälper hungrig hund.

Alltså livet är orättvist medan jag har fått skonkost utportionerat av snålmatte har mina katter kunnat

käka hur mycket de vill. Dessutom är deras mat placerad så jag kommer inte åt den. Men vara kompis med

katterna lönar sej.

Imorse när matte kom upp så var en av deras torrfoderskålar på golvet och inte en smula torrfoder fanns kvar.

Jag hade ÄNTLIGEN fått äta och katterna hade mer mat. Alltså jag gillar verkligen mina katter som begrep hur

hungrig jag var och såg till att jag fick mat. Matte sa saker om att tänk om din mage inte tål detta och en del

andra dumheter. Jag mådde utmärkt och katterna gick runt och såg oskyldiga ut. Perfekt detta för jag blev

friskförklarad och har fått av min vanliga mat.

Sen skulle jag hämta Sigrid för att hitta på nåt skoj.

 

Aha trevligt för Atli skulle få hänga med oss idag. Perfekt att ha fler att leka med.

 

Puss på dej Atli,men busa det är bäst att göra när vi är på fria tassar.

 

Detta var inte det smartaste matte kommit på. Hon tog med ett gammalt långt koppel som Atli skulle låna

för då behövde han inte låna mitt och ändå kunna röra sej mer. Blev bara trassel av det.

 

Nu så vi är fria och nu ska det lekas mycket.

 

Tjoho vad vi har skoj. Alla jagade alla och livet lekte verkligen.

 

Atli han var så duktig så duktig och kom varje gång matte ropade på honom. Självklart så fick han massor

med beröm och godis. Visst han får ha kopplet släpande efter sej så han ska vara enkel att få tag på eftersom

han kan ha avvikande åsikter om att bli fångad.

 

Jag är hungrig har käkat alldeles för lite ett par dagar. Tänkte smälla i mej Atli,men hejdade mej han är

ju en bra kompis.

 

Atli är tillfälligt fånge men jag och Sigrid hade planer på att vi skulle gå en bit på min Sörmlandsledsetapp.

Skulle vi inte alls enligt matte.

 

Vi lärde Atli att leta godis istället. Han visade framtassarna och var jätteduktig på att hitta han också.

 

Ha ha ha du sitter fast och jag och Sigrid vi kan minsann sprnga precis som vi vill. I bland är det skoj att retas.

 

Stort bra ställe där Atli kunde vara med oss och springa massor och fort.

 

Vi hade massor med skoj. Vara tre som jagar varandra det är livet.

 

Matte har kallat och vi kommer snabbare än vinden. Jag och Sigrid kommer ju alltid och Atli han skött det

verkligen superbra att komma direkt.

 

Om man är en duktig hund så kan man få en godisbit. Vissa är riktigt riktigt sugna på sånt.

 

Tog en sväng i hasselskogen men hittade inget av värde. Så vi bestämde oss för att ha skoj på nästa äng.

 

Den där pitbull Sigrid nu tänker hon slita strupen av mej igen, eller så tränar vi på ett nytt dansnummer.

Hur som helst hade vi roligt. 

Himla tur att katterna fixade mat till mej i natt så jag hade energi till allt skoj.

 

Jagade Atli ett tag också. Han är minst lika snabb som Sigrid så jag fick verkligen springa mycket.

 

Ute på spårvägen och där fick Atli vara fånge så han inte skulle komma på några dumma idéer om att testa

isen. Enligt matte är isar opålitliga tills det kört timmerbilar eller liknande på dom.

 

Undvek gallerbron eftersom matte inte alls hade lust att passera den med två hundar som inte gått där.

Hade väldigt skoj i den lilla björkdungen med  en pinne.

 

Va? Skulle bara kolla om det fanns vatten här. Gjorde det inte och jag ska hålla mej borta från isen.

 

Hade skoj med Sigrid i vassen istället. Men sen hamnade vi också i koppel för vi skulle hemåt.

 

Passerade där Inez bor, ingen hemma sa matte. Så klart hon hade fel.

 

Vi tog oss in jag käkade upp en del av Inez mat och Atli fattade att i kylskåpet kan det finnas godsaker.

Fast matte la sej i den där matutdelningen och påstod att det räckte. Gjorde det inte enligt oss.

 

Jag och Atli hade väldigt roligt ihop med Inez. Man kan aldrig leka för mycket. Sigrid som inte gillar Inez

sa fula ord till henne.

 

Dags att gå hem, vi var faktiskt väldigt nöjda med vår dag. När Sigrid och Atli kom till sitt hemma var han så

trött så trött. Det kostar på att hänga med oss.

Gick på eftermiddagsrunda och sen var det egentligen meningen att jag skulle passa tråkhuset. Hade jag ingen

lust med och matte kom på att det kanske var korkat nu när magen varit i olag. Slutade med att matte tog min

bil en liten bit och så fick jag passa den. Matte skulle besiktiga sej hos nån människoveterinär och det skulle

gå ganska fort.

Jodå hon kom tillbaka och hade klarat sej utan tvåor, behöver inte visa sej där på några månader.

Imorgon ska visst Atli få hänga med oss igen. Ny skoj dag alltså



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards