wilmablogghund

Alla inlägg den 5 december 2016

Av Wilma Border collie - 5 december 2016 17:28

Jag mådde faktiskt bättre redan i går kväll fast hon med hökblicken var inte alldeles nöjd med det

som kom ur mej. Alltså fortsatte min mat att vara försvunnen och jag fick mer nörfärs och morotspuré.

Samma sak i morse och nåt mänskligt tråkprat om att magen behöver vila.

Så insåg jag att det var måndag, inget passa hembygdsgård (kommer att ta väldigt många månader till

nästa gång) utan jag skulle hämta Sigrid.

 

Om du inte tar och kommer NU så åker vi utan dej! Sigridmatte var hemma och hämtade Atli, såg minsann

att han ville hänga med mej och Sigrid. Jo det ska han få göra men enligt matte när min mage är helt ok.

Människorna pratade en massa tråk så vi tänkte ta bilen själva.

 

Märkligt vi blev bara skjutsade till Spökskogen, fast ibland, läs för det mesta, innebär det att vi sen får åka

vidare till andra trevliga ställen.

 

Fanns massor att kolla eftersom det var ett tag sen vi var här sist. Viktigt detta att hålla ordning på vad som

rör sej i våra skogar.

 

Det är inga som helst fel på mej, jag ägnade mej åt att öva på att flyga bara för att bevisa att jag mår

alldeles utmärkt.

 

Lekte massor med Sigrid också hade så bråttom att jag blev alldeles suddig. Skitsamma vi hade skoj väldigt

skoj.

 

Alltså vi står så snyggt på en sten och är jättesöta. Du borde faktiskt begripa att vi behöver ha godis och min

mage klarar visst av sånt. Snålmatte gav mej en LITEN bit bara.

 

Sigrid hon lär sej massor av mej. Som här ställa sej med framtassarna på ett träd för att bättre kunna spana

av omgivningarna.

 

Nu drar vi, där borta verkar det hur bra som helst. Den långsamma människan kan komma sen.

 

Vi hade fått span på valparna och då måste man ju hälsa och umgås en stund.

 

Bäst att vara artiga hundar och gå och hälsa på människorna också.

 

Hittade en alldeles utmärkt pinne så jag hade dragkamper med Rick, mycket skoj lek.

 

Jag hade säkert vunnit om inte Inez missuppfattat allt och hängt sej över pinnen. Ska nog ta och leka detta

med Sigrid också.

 

Skildes från valparna, lekte mer med Sigrid och grejade med en del annat. Men sen sa matte nåt som gjorde 

att vi fick väldigt bråttom till bilen. Vi skulle nämligen åka vidare.

 

Öppna dörren!!!!! Vi ska in och handla och eftersom Sigrid slapp passa min bil så lär det inte vara nån otrevlig

tassamputering på gång heller.

 

Hm, det är kattmat men sån brukar vara väldigt god. Skulle inte vara nån sån mat tydligen.

Vi kollade av alla trevliga leksaker, det är ju dags att önska sej julklappar. Tror jag vill ha hela Grisöronaffären

i julklapp jag.

 

Lösgodisavdelningen och allt smaskigt godis. Det doftar underbart och allt är supersmarrigt det vet jag.

 

Inte enkelt att vara liten Sigrid och försöka hålla koll på sortimentet. Men hon fick bra överblick. Bra att matte

var upptagen med att ta bild på henne för jag snodde åt mej ett smakprov när hon vände ryggen till.

Handlades en del och jag hörde nåt om julklapp men det köptes ingen idag.

Skjutsade hem Sigrid och åkte hem till mej. Käkade mer nötfärs med morotpuré.

 

Nu får jag sånt här också. Tydligen väldigt bra för att få ordning på tarmarna. Inget fel på dom enligt mej

men antagligen bäst att lyda matte så jag får min vanliga mat, godis och allt sånt igen.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

 

Hamnade hos Inez. Matte hade köpt ett nytt halsband till henne som skulle lämnas. Bilverkstan har snott

Inez bil så hon kan inte åka till Grisöronaffären. Vi busade en del, mycket trevligt.

 

Så hade jag väldigt roligt med en gammal sko också, det går att ha skoj med allt.

 

Inez hade ett gammalt märgben som jag snodde. Jag är fortfarande hungrig och mina är alldeles slut. Ska

få nytt sen när matte ser att jag mår bra.

Gick hem och har haft tråkigt, har inte behövt gå ut på några extrarundor. Vill ha tillbaka min mat!!!!!!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards