wilmablogghund

Alla inlägg den 20 december 2016

Av Wilma Border collie - 20 december 2016 17:46

I dag har det varit ordning i tillvaron igen. 

När det var dags för långrunda så gick jag till Sigrid. Enligt matte så borde Atli ha filmats, han höll på att

krypa ur pälsen i iver över att inte bli bortglömd idag. Kastade sej på matte och pep och nästan ylade tills han var försedd med koppel och täcke.

 

Nu ska vi gå och hitta på en del skoj, fortfarande okänt vad.

 

Träffade Inez som var ute och rastade sin husse, men vi skulle åt olika håll.

 

Så nu är vi på fria tassar och kan roa oss. Nå vad tycker ni att vi ska göra? Gäller att lägga upp en plan

så vi kan roa oss maximalt.


 

Vi ägnade mycket tid åt våra skoj jaktlekar. Hade väldigt roligt.

 

Snön har nästan helt försvunnit bara en del lämningar kvar vid sjön. Vore trevligt om isen försvann på

sjön också så vi kom åt vattnet igen.

  

Bestämde oss för att vi skulle ta den här vägen. Matte var riktigt väluppfostrad och följde oss snällt.

 

Perfekt på spårvägen var det varken snö eller is kvar. Ni ser väl hur fint Sigrid och Atli följer mej?

 

Jo jag står på berget och då borde jag få godis eller? Fick godis.

 

Sigrid är smart så hon gjorde samma sak och självklart så lönade det sej. Tränade med Atli och han fattade 

och fick godis men de bilderna blev bara sudd.

 

Jag och Sigrid har ju lekt den där skoj "Hunden på täppan" leken en del. Sekunden efter att bilden tog så

knuffade hon ner Atli. Stackarn han har inte varit med och lekt den.

 

Ute på ängen var det en massa snö men det hindrar inte mina planer. Jag bara väntar på rätt tillfälle

sen så....................

 

Ha! Jag lyckades överfalla Atli som inte lärt sej att vara lika vaksam som Sigrid. Väldigt rolig lek detta.

 

Drog vidare in i hasselskogen i jakt på nåt skoj. Räv hade i alla fall lämnat en massa dofter åt oss.

 

Träffade en ganska förskräckt Björktickegubbe. Undrar om han fryser stackarn alldeles utan kläder.

 

Träning i höga hopp pågår. Sigrid är superduktig numer och verkligen flyger fram över träden.

 

Atli han kan han också. Hur många suddiga bilder matte tog och hur mycket vi fick hoppa över olika träd

det är en helt annan sak. Hur som helst hade vi skoj.

 

Vid Dunkvägen var det vinter igen, inte hittade vi nåt spännande heller.

 

Fast här var det bra. Helt plötsligt fanns det en massa godis på marken. Vi hittade allt och fick dessutom

mer energi till alla viktiga hundsaker.

 

Jo här nere borde det kanske finnas spännande saker men enligt matte så hade vi inte där att göra. Får väl

ta detta nån annan dag då.

 

Den här gula skylten den är livsfarlig och käkar hundar som heter Sigrid. I alla fall om ni frågar Sigrid hon

morrade från klospetsarna åt den. Att hon sett den hur många gånger som helst det har hon glömt.

 

Dags att gå hem med Sigrid och Atli igen. Snyggt koppeltrassel har vi ordnat. tog sin lilla tid för matte att

reda ut det.

Lämnade hem Sigrid och Atli och trodde att jag skulle hem. Skulle jag inte utan jag hamnde i bil.

 

Perfekt, jag blev skjutsad till allra bästa Grisöronaffär. Nu ska det handlas.

 

Träffade mina grannar där. Kanske var de också på jakt efter julklappar.

Såg att matte höll på och smusslade med en massa. Tror det kanske kan bli julklapp till mej.

 

Kollade in en massa annat och var med och valde ut ett par grejer. Sen var det dags att åka hem.

 

Med posten så kom detta. En bra bricka med mitt namn och mattes telefonnummer. Sitter numer i mitt

halsband. Nu har jag inte planerat att slarva bort henne men är bra om det skulle hända.

 

Är ute på eftermiddagsrunda. Trodde att jag skulle få Frolic men den hade jag tydligen ätit upp. Fick

pepparkaka istället. Vet inte riktigt vad jag anser om det.

I morgon ska jag nog visa Sigrid och Atli en skog som de inte besökt.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards