wilmablogghund

Alla inlägg den 18 december 2016

Av Wilma Border collie - 18 december 2016 17:43

I dag har det varit födelsedagskalas här, återkommer till det när jag berätta om min dag.

Först skulle jag få åka till en skog, lät trevligt men så kom matte på att det är söndag och troligen

jägare ute så det blev inget åka. Korkat att åka och sen kanske inte kunna vara i skogen.

 

Kollade Ostronmusslingarna på stubben. Alldeles djupfrysta fortfarande men jag fick beröm när jag nosade

på dom.

 

Matte hade hittat en boll som jag fick testa. Jo den var skoj en liten stund men matte insåg varför den bara

legat bortglömd. Bollen är jättetung och slog mej på nosen några gånger.


 

Testade att använda tyget som snuttefilt. Nä ingen av mina bättre idéer. Strunade i tråkbollen och bestämde

mej för att göra annat.

 

Kolla bryggor är en viktig hundsysselsättning. Enligt matte hade jag inte ut på bryggorna att göra för de

var rejält isiga. Fast matte kom också ut.

 

Jaha människorna har börjat vinterbada igen för nu var det öppet vid badstegen. Jag fick inte ens tänka tanken

på vinterbad eller besök på isen.

 

Tänk om de där köttbullebitarna som tillhör mej kunde finnas på lätta ställen. Nädå nu fick jag nästan

gräva fram dom under en gammal trädstam. Mattes usla förklaring var att det var en bra nosövning.

 

Sprang fort och mycket över de vita vidderna eller om det nu är den konstgjorda snön vid skidbacken. Spelar

ingen roll jag klär lika bra i vitt som alla andra färger.

 

Klättrade upp i timmertraven och studerade omgivningarna. Hade väldigt bra utsikt men såg inget

spännande. Hade inte varit fel att upptäcka nån kompis eller så.

 

Fortfarande ingen hemma i stugan och Ekorre han satt högt upp i trädet och var som vanligt asocial.

 

Det doftar och jo det fanns köttbullar här. Märkligt att de kan dyka upp på de mest otroliga ställen. 

Hittade alla och det var tur att jag gjorde.

 

Men titta nu ser det ut att bli riktigt trevligt för jag har span på en kompis.

 

Hej Ossy du vill leka med mej va?

 

Så klart han ville det, vi började med att jaga varandra massor. Jätteskoj.

 

Så körde vi några brottningsmatcher också.

 

Ja jag vet att jag är snygg. Men när Ossy både föll som en fura och tappade huvudet kändes det lite överdrivet.

 

Har ni sett det hemska tvåhövade hundmonstret? Förekommer endast sällsynt i Malmköping.

 

Bäst att visa vilka vackra vita tänder jag har också. Ossy blev inte ett dugg rädd utan vi fortsatte ha jätteskoj

länge. Jagade varandra och brottades.

 

Vi är verkligen snygga tillsammans. Fast egentligen var vi ute efter godis. Tänk matte gav oss köttbullar

utan att vi behövde anstränga oss.

 

Jaha och där går Ossy iväg. Alltså slut på allt skoj för idag. Men det kommer fler tillfällen när vi kan ha så

här skoj igen.

 

Gick vidare utan att det hände nåt av värde. För övrigt var det dags att gå hem eftersom jag hade saker

att göra där.

 

Träffade Rick som var ute och rastade sin husse. Umgicks en stund med honom.

 

I dag för ett år sedan såg det ut sä här hos mina kompisar i Halland. Lilla Kleptoman Leya var en alldeles

nyfödd kattvalp.

Alltså fylller hon ett år idag och skulle firas. Alla katterna har fått extra gott käk, jo jag fick jag också och det

var väldigt gott.

 

Leya älskar stickisar och gör vad som helst för att komma över dom.

 

Som sagt det är tur att hon inte tänker satsa på en karriär som fotomodell. Finns ytterst få bilder där hon ser

normal ut.

 

Jag bidrog till presenterna och tyckte att hon kunde få en av mina kycklingpinnar. Kleptomanen älskar ju

att stjäla såna. Var inte speciellt intressant när hon fick den. Men sen ett par timmar senare när hon trodde

att hon stal den då var den minsann god.

Verkar som om det är lönsant att fylla år här, jag får ju vänta några månader innan det är min tur.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards