wilmablogghund

Alla inlägg den 22 december 2016

Av Wilma Border collie - 22 december 2016 17:50

I dag blev vi inte skjutsade nånstans, matte hade inge id+eer om bra skog så vi kunde hålla

oss i hemmaskogen.

 

På väg mot nånstans men det ser spännande ut långt där borta.

 

Valparna var ute och rastade sina mattar. Självklart så gick vi och sa hej till dom.

 

Den där Rick han håller på och utvecklas till en kleptoman av samma kaliber som Leya. Hade jag inte suttit

fast i kopplet hade jag tagit min pinne och dragit. Men nära gator där många köra alldeles för fort så gäller 

koppel. Har sett nog av hur valparna rusar framför bilar.

 

Historien den upprepar sej. Vi ska vidare och Inez har inte ett dugg lust att hänga med de andra hon vill

följa med oss. Tog sin lilla tid innan hon var där hon skulle.

 

Så vi är på fria tassar och kan göra vad vi vill. Lekte mycket, gäller att passa på nu för nu närmar sej den där 

hemska ensamma veckan och Atli flyttar hem till Skåne.

 

I den där konstgjorda snön hade vi massor med skoj. Jagade varandra upp och ner och lurpassade bakom

snöhögar. Väldigt skoj lek.

 

Bestämde att vi skulle kolla om det var badsäsong, var det inte, fanns bara is.

 

Matte hade idéer om en gruppbild på oss. Jodå jag och Sigrid hoppade snällt upp på stenen med Atli var

bara uppe och vände. Vi fick i alla fall godis och Atli fick han också han var ju uppe även om han inte stannade

kvar.

 

Titta där då. Inez kom rusande, de var tydligen på väg hem och vi hade knappt påbörjat våran runda.

 

En bra snöhög, jag kanske kan knuffa ner valparna. De kan ju inte min och Sigrids roliga lek. Gick sådär.

 

Rick skulle sitta för att få godis men Sigrid hon gjorde allt för att komma över hans godisbitar. Såg att hon

lyckades.

 

Vad ska man ha godis till när det går lika bra att försöka bita huvudet av en springer spanielvalp? Nu blev det

aldrig så illa utan vi lekte allihopa en stund.

 

Så kan man kasta valpar i backen också. Ser ni hur intresserad Atli är? Kunskap som han kan behöva ta med

sej till det där Skåne.

 

Så hittade vi Ossy också. Presenterade honom för Sigrid och Atli som inte träffat honom.

 

Atli han är då inte blyg för han hängde mycket på Ossy. Bra att mina kompisar blir kompisar med varandra.

 

Nästan alla på samma bild. Bara Sigrid som saknas hon är när men alldeles utanför bilden. Trevligt hade vi.

 

Vi ska vidare och som vanligt tänker Inez hänga med oss. Men hon gav upp efter en stund, en ganska lång stund.

 

Jaha ni vad ska vi hitta på nu då? Lite mer skoj behöver vi allt ha. Kollade en massa dofter och busade en hel

del.

 

Matte tog en massa bilder på såna här Gullkrös, det är en svamp men inte ätlig. Fast den är vacker när den

lyser alldeles knallgul.

 

Bravo Atli! Han har verkligen lärt sej detta med att flyga över trädstammar nu. Jag och Sigrid körde också

några vändor.

 

Nu fick jag beröm, mängder med beröm. Titta noga mellan mitt huvud och trädstammen jag har hittat

svamp.

 

Ett helt gäng med stora fina Ostronmusslingar. Den här arten har jag verkligen lärt mej nu och matte blev så 

glad när jag alldeles själv hittade dom på ett nytt ställe.

 

Jodå Sigrid hon luktade på dom och fick mängder med beröm av matte. Får hon hållas så kommer hon att

bli en mycket duktig svamphund.

 

Titta här. Hon sprang till trädet med Vinterskivlingar och satte sej bredvid dom. Självklart så blev det en

massa godis och beröm.

 

Dom har växt sen jag passerade senast, några dagar till med milt väder så kommer det att gå att plocka dom.

Förövrigt så var jag också framme och markerade, vet att det lönar sej.

 

Det roliga håller på och tar slut vi har varit ute ganska länge och det är dags att gå hem med Atli och Sigrid.

I morgon blir det sista dagen med dom, allra sista med Atli och utan Sigrid i en vecka.

Synd om mej


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards