wilmablogghund

Alla inlägg den 4 december 2016

Av Wilma Border collie - 4 december 2016 17:45

I går kväll så blev min mage på väldigt dåligt humör. Jag var tvungen att gå ut många gånger, till 

och med väldigt många gånger eftersom magen bara bråkade. Troligen hade jag ätit nåt som magen inte

alls uppskattade.

Som tur var så fick jag i alla fall sova hela natten.

I morse var jag HUNGRIG fanns ingen mat. Den hade matte snott och påstod att min mage behövde vila.

Dumheter, jag var hungrig. Mina så kallade vänner katterna de satt minsann och smaskade på sin mat.

Tro nu inte att de bjöd mej inte och de har maten så jag kommer inte åt den. De kunde ha delat med sej.

 

Ute på en sån där långre morgonrunda. Först var jag som vanligt totalt ensam men nu ser jag nåt som verkar'

trevligt.

 

Ja sällskap Teddy och Freja var ute och gjorde morgontoalett.

 

Vi umgicks en stund medan människorna pratade tråk. Typ att jag skulle ta det lite lugnt med tanke på min

dåliga mage.

 

Ser det ut att vara nåt fel på mej? Jag mår faktiskt hur bra som helst och gör morgongympa med en pinne.

 

Tog en sväng i närmaste tråkskogen. Tänkte att det kanske skulle finnas nåt roligt där,

 

Kollade några kända godisträd i hopp om att de skulle blomma. Jag var fortfarande HUNGRIG. Fanns inga

blommor nånstans. Fick två yttepytte bitar av matte bara.

 

Det låter konstigt från skidbacken, så jag bestämde mej för att jag var tvungen att kolla vad det egentligen 

var som hände där.

 

Sånt här har jag aldrig sett, det kallas visst snökanoner och gör konstgjord snö till skidbacken. Märkliga saker'människor hittar på.

 

Jag mår BRA,jag leker ju med en bra pinne alltså borde jag få nåt att äta. Bara det att hon med hökblicken

minsann hade sett att min mage inte var alldeles okej.

Sen var det visst dags att gå tillbaka hem igen. Fanns fortfarande ingen mat framme till mej.

Gick iväg för att passa hembygdgården för andra dagen.

 

Trevligt för jag fick sällskap under bordet av Människovalps Astrid. Henne har jag träffat flera gånger och hon

gillar mej. Vi hade väldigt trevligt.

Så kom Inez husse och skulle hälsa på mej. Första jag hörde matte säja var att NEJ Wilma får inte äta korv

idag. Vadå inte får? Jag vill ha korv varje dag.

 

Skulle ta en snabbsväng på torget medan det var lugnt vid hembygdsgården. Träffade Inez med matte om

bara matte hade hållit tyst. NEJ Wilma ska inte ha godis och hänvisning till min mage.

 

Mötte en annan hund, tror att han skämdes över människornas påhitt. Jag hade inte satt mina tassar utanför

dörren med tomteluva på ryggen.

Kollade av torget en sanbbis, fanns inget spännande.

 

Maggan kom och hälsade på mej, mycket trevligt. Träffade ganska många som jag känner idag också.

Var tvungen att ut en gång, sånt som händer den bästa hund. För övrigt var jag fortfarande HUNGRIG.

 

Så blev det väldigt trevligt. Sigrid och Atli kom och nu skulle vi ut och röra på oss ihop- Hörde hur matte 

tjatade om min mage. 

 

Hm, vi ska alltså rasta Sigridmatte alla tre. Jag var mycket tveksam till påhittet. Tänk om matte skulle rymma

från hembygdsgården under min frånvaro och villa bort sej totalt?

När vi kom tillbaka så hörde jag hur Sigridmatte pratade om att jag inte hade fått vara lös för hon trodde att

jag kanske skulle ha dragit tillbaka själv. Men att jag inte varit dålig i magen. Hade i alla fall

skoj med Sigrid och Atli.

 

Nytt besök under bordet. Nu kom Ann Marie krälandes och umgicks med mej. Trevligt det här med människor

som kryper för att umgås med mej.

Sen var det slut på passa hembygdsgård, Matte packade ihop och bar hem sakerna och så gick vi till affären.

Hemma igen så fick jag MAT!!!! Inte min vanliga men nötfärs med morotspuré är hel okej mat för en alldeles

utsvulten hund. Jag få några omgångar med sån nu för det är visst bra för dåliga hundmagar.

I morgon ska jag ha en alldeles vanlig dag med Sigrid, får se vad vi ska hitta på då.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards