wilmablogghund

Alla inlägg den 29 december 2016

Av Wilma Border collie - 29 december 2016 17:37

I dag skulle min bil användas, alltså trodde jag att jag skulle åka till nån bra skog eller kanske

till och med hämta Sigrid. Fast Sigrid är tydligen fortfarande bortrest.

 

Men nu är hon väl virrigare än virrigast. Jag har åkt bil till Heden, ursäkten var att jag skulle gå en sväng i 

skogen och sen åka vidare. Heden var alldeles övergiven och jag skulle till Tråkskogen.

 

Fast jag hittade Inez ganska omgående, lekte en hel del med henne.

 

Så kom Rick och samtidigt dök det upp en hund som jag inte har träffat förut.

 

Hon hörde ihop med Susanne som har Rosa elefantaffären. Lär träffa den här tiken fler gånger och då kanske

möjligen matte kommer ihåg vad hon heter.

 

Eftersom valparna skulle gå sin vanliga runda i gamla vanliga Tråkskogen så fick jag göra sällskap med dom.

 

Inspekterade den där konstgjorda snön som håller på och smälter bort.

 

Som sagt kast med små valpar är en skoj lek, bara att studera resultatet sen.

 

Nästa nya bekantskap en tjej som matte tror heter Chili. Hur som helst var hon trevlig.

 

Titta hon kan minsann samma knep som jag. Lägga sej platt och lurpassa.

 

Så där ja, blev en massa skoj bus med henne, Gillar henne absolut. Gick vidare och tänkte ta den längre

rundan men det hade vi inte tid med enligt matte. Hängde alltså med valparna på deras vanliga korta runda.

 

Ännu bättre hittade minsann Ossy och han blir så glad när han får sällskap.

 

Mot mej och Ossy har inte valparna en chans, nu ska vi ha skoj som bara två vallhundar kan.

 

Spökhundarna har roligt, väldigt roligt. Som vi busade och brottades och..............

 

Tror att kanske finns Inez nånstans under Ossy eller så. Inte alldeles säker. Bra med Ossy för han fattar inte 

att jag luktar gott så honom kan jag leka med utan att han fastnar i min bak.

 

Aha godisutdelning nu gäller det att hålla sej framme och fylla på energin. Lekte en stund till innan det var

dags att gå vidare.

 

Så var valparna ute på förbjudet område. Isen lär vara en decimeter men den är hal så risken för att halka

och göra sej illa är stor.

 

Nästan slut på rundan. Enligt mej alldeles för kort tid i skogen men jag skulle gå till min bil och åka till

det där okända.

 

Perfekt det okända var Grisöronaffären. Kollade om jag skulle köpa några saker men det skulle jag inte alls

enligt matte.

 

Hm, undrar om jag vill ha nåt ben då?

 

Eller en rejäl påse med lösgodis kanske? Finns hur mycket gott som helst att handla. Matte hade tagit några

påsar med nåt när jag inte hade riktig koll på vad hon gjorde.

 

Fick frågan om jag gillar såna här ben? Så klart jag gör alltså började jag genast tugga på det.

Åkte hem, matte hade köpt mer av det där julklappsgodiset, Jag tycker så väldigt mycket om det och det kan

vara bra att ha både vid träning och på nyårsnatten om jag blir orolig.

 

Så köpte matte detta. Det är små bitar med torkad kyckling, tänkte att de kanske skulle passa Klepoman Leya

så hon inte stjäl allt mitt godis.

 

Suddig bild men gissa om det passade Leya, Hade hon fått som hon vill så hade hon käkat upp allt på två 

minuter. Fick hon inte, och mina andra katter gillar det också. Bara det att nu vet Leya att påsen står i 

skafferiet så hon gör ständiga inbrottsförsök.

Imorgon lär jag få en bra dag, en alldeles väldigt bra dag säjer matte som vet att jag kommer att bli överlycklig.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards