wilmablogghund

Alla inlägg den 19 december 2016

Av Wilma Border collie - 19 december 2016 17:39

I morse fick jag höra att nu var det minsann måndag och dags för Sigrid, verkligen på tiden.

Började genast planera för allr skoj som hon jag och Atli skulle hitta på.

 Vadå bilen? Jag har minsann sett att du har lagt saker i den som innebär Eskilstuna. Jag tänker GÅ och 

hämta Sigrid och Atli. Kände mej lurad eftersom jag var övertygad om att matte skulle glömma mina kompisar.

Fast när jag väl var i bilen så åkte faktiskt matte till Sigrid.

Men hon kom ut med bara henne. Stackars Atli fick inte hänga med idag och matte säjer att det var länge

sen hon såg en hund se så fruktansvärt ledsen ut. Så klart han ville hänga med oss och inte följa med sin

matte till hennes jobb.

Åkte till Eskilstuna istället för nån skoj skog.

 

Jaså vi ska passa bilen. Och i hur många månader tänker du vara borta då?  Troligen hinner vi dö av svält

eller nåt sånt.

 

Inte för att matte hade ett dugg lust att besöka det här stället, nödvändigt ont enligt henne. Men eftersom

vi var där tidigt så var det till mattes stora glädje tämligen folktomt. Hon var tillbaka ganska snabbt.

 

Tillfälligt stopp hos min kompis Ann Marie. Både jag och Sigrid blev utsläppta så vi kunde umgås ordentligt.

På stolen bakom Ann Marie ligger det ett avlångt paket. Det är en julklapp till mej! Tänk att jag får sån av

min kompis. Men öppna det har jag inte fått göra, på julafton ska jag ägna mej åt sånt enligt matte.

 

Titta! Nästa som jag känner, Patrick som förut jobbade i Pinn/blomsteraffären här, Nu jobbar han tydligen

extra i en sån affär i Eskilstuna. Umgicks med honom också. Sen skulle vi vidare.

 

Aha vägen till mattes mamma. Bäst att kolla så inte andra hundar har hittat vägen till VÅRA köttbullar. Det

hade passerat många men inte in i porten som tur var.

 

Vi behöver köttbullar! Sigrid hon hade så bråttom att hon inte ens hann bli av med sitt täcke ordentligt.

 

Sen tyckte Sigrid att hon kunde sitta på en stol och fika. Kan bero på att köttbullarna låg på bordet.  Matte

snodde stolen för henne.

 

Jo vi VET att det finns köttbullar kvar som vi behöver nu! Fick flera och lyssnade på människornas tråkprat.

Sen var det dags att åka igen.

 

Äntligen skogen. Matte hade den goda smaken att stanna vid Huggormsskogen så vi skulle få en skogsrunda.

Välbehövligt och vi har inte lekt med varandra på många evigheter eller i alla fall inte sen i fredags.

 

Kollade av en del inne i skogen men vi hittade inget spännade.

 

Massor med skoj bus blev det också. Gäller att passa på när vi har chansen.

 

Vi trodde att vi hade hittat vatten men sån tur hade vi inte. Var bara onödig is överallt, dags att den

försvinner. Kollade en massa andra viktiga hundsaker men hittade inget värt att rapportera om.

 

Lika bra att leka mera. Vi hade väldigt skoj hela tiden.

 

Så händer det att vi faktiskt planerar för vad vi ska hitta på. Kräver djupa samtal oss hundar emellan om

vad vi ska göra och hur det ska utföras.

 

Så gäller det att få sista ordet också. Fast vi är alldeles tyst för ett människoöra, huvudsaken är att vi

förstår varandra.

 

Vi hade beslutat att vi skulle gå den här vägen också men matte vägrade. Hon påstod att vi hade varit borta

i många timmar och att det var dags att åka hem.

 

Bäst att ta ett sista lekryck för det trevliga närmar sej slutet.

 

Jaha fast i kopplen eftersom vi är nära stora vägen. Bara att gå till bilen och åka hem då.

Skjutsade hem Sigrid. Hennes matte var hemma då och Atli han hade varit riktigt riktigt ledsen över att inte

få hänga med så han hade jobbat hårt med att sprida ut sopor. Dessutom så berättade matte nåt sällsynt

korkat när hon kom tillbaka till bilen. Sigrid ska åka bort i nästa vecka, fullkomligt onödigt enligt mej.

Vem ska jag umgås med då och hur ska Sigrid klara sej utan mej? Dumma mänskliga påhitt!!!!

 

Hemma så visade det sej att matte fått present av sin mamma. Nu ska det drickas kaffe i svampmugg.

Mycket passande motiv och den är väldigt fin.

 

Så hade hon fått en blomma av Ann Marie också. Men jag har inte fått öppna mitt paket inte, hundlivet kan

vara bra orättvist.

I morgon då ska jag roa mej med både Sigrid och Atli, får se vilken skog vi ska hemsöka då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards