wilmablogghund

Alla inlägg den 23 december 2016

Av Wilma Border collie - 23 december 2016 17:33

Idag var det dags för sista dagen med min lilla flock. Atli flyttar hem till sin Orginalmatte i Skåne

och Sigrid ska åka bort ihop med sin matte. 

Så ringde Sigridmatte i morse och berättade att Sigrid var dålig i magen så godisförbud råder. Sigrid

har en ovana att tugga på allt hon hittr och det är inte alltid så bra grejer.

 

Flocken är samlad och vi ska gå nånstans och roa oss.

 

Titta här jag hinner knappt kissa färdigt innan Atli är där och ska kolla min fläck.

 

Sen gäller det högt benflyt medan han nosar på fläcken och sen ska den döljas genom att han kissar över den

ordentligt. Hanar har märkliga intressen.

 

Gick in i en liten skogsdunge. Kollade viktiga hundnyheter, men det hade inte hänt så mycket sen sist.

 

Atli och Sigrid trodde att det fanns nåt spännande bakom de här grindarna. Enligt matte var det en himla tur 

att de inte kom på att de hade kunnat krypa under. Kunde ha blivit "intressant" med hundar på låst område.

 

Atli var inte på humör idag. Flera gånger så stannade han och hade ingen större lust att hänga på. Som här

han har gått i strejk och verkar inte ha lust med nåt.

 

Hörru Sigrid vad pysslar du med? Bäst att kolla så hon inte försökte käka en massa olämpliga saker. Ingen

fara hon hade bara hittat smaskigt gräs och sånt är okej att käka.

 

Matte gjorde sjuttiotolv misslyckade försök att få en snygg bild på oss tre tillsammans. Här ser jag och Atli

okej ut men Sigrid vill inte riktigt vara med.

 

Här fanns det minsann en massa köttbullebitar sist. Vi letade och letade men hittade inte minsta smula.

Trodde faktiskt att de återkom på samma ställen.

 

Sigrid var så desperat att hon till och med gav sej i väg en bit och letade och försökte med tricket att stå

på fallet träd för att få nåt. Hjälpte inte, fanns fortfarande inget godis. Jag vet precis hur det är att vara

hungrig och godissugen men inte få nånting. Samma sak drabbade mej när jag var risig i magen.

 

Kom till en väg som var skridskobana så vi hamnade i koppel. Jag och Sigrid för att inte busa runt och göra oss

illa om vi halkade. Atli för att han inte hade nån lust att gå här.

 

Fast när vi kom in i skogen igen så kunde vi vara på fria tassar. Hade gått andra hundar här, men vi mötte

inga.

 

Nästa väg som också var skridskobana. Fast vi slapp koppel för det var bara en liten liten bit som det var så

här isigt.

 

Jag och Sigrid hade i alla fall en massa skoj. Gällde att leka mycket nu eftersom vi inte får chansen på

en hel tråkig vecka sen.

 

Hörru Atli kom igen nu, Du brukar minsann aldrig tacka nej till en massa skoj. Är du sur för att du ska flytta

hem igen och missar mej och Sigrid? Fick inget vettigt svar av honom.

 

Titta han kan! Springa fort tillsammans med mej och Sigrid hade han i alla fall lust med. Alltid skoj med

såna här riktiga race.

 

He he he. Där ligger Atli och rullar sej i en gammal snöhög. Jag är så oskyldig så oskyldig och planerar

absolut ingenting. Nädå bara luktar på nåt intressant.

 

Ha, ha nu fick jag dej allt!!!! Blev faktiskt fart på Atli en liten stund efter mitt överraskningsmoment.

 

Lekte lite mer medan vi passerade genom sista skogsdungen. För sen skulle vi fastna i koppel.

 

Mattes sista försök att få till en gruppbild på oss. Behöver inte prata så mycket om alla där nån tittar bort,

nån blundar eller ser helt galen ut.

 

Dags att gå hem och slut på det roliga. Lämnade Atli och Sigrid. Önskade Atli att allt blir bra hemma hos

Orginalmatte och att han hittar skoj kompisar där. Önskade båda God jul och Gott nytt år. Nu tar det till

nästa år innan jag och Sigrid träffas igen. Korkade mänskliga påfund detta, vi kommer ju att missa massor med

skoj och känna oss som världens ensammaste hundar.

 

Eftermiddagsrunda och jag har gått till Pryl 7an för att önska God jul. Lönade sej för jag blev bjuden på godis.

 

Råkade stoppa nosen i en kartong och hittade en massa bollar. Valde ut en som jag gillade, hade tur för matte

köpte den faktiskt till mej. Får väl roa mej med den nu mina ensamma dagar.

GOD JUL till er alla!!!! Hoppas ni får många julklappar och

en massa gott käk.

Jag bloggar som vanligt i morgon.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards