wilmablogghund

Alla inlägg den 10 december 2016

Av Wilma Border collie - 10 december 2016 17:46

När jag gjorde morgontoalett så hade världen blivit vit och det fortsatte att snöa.

Så blev det dags för längre runda, jag tänkte gå och hämta Sigrid och Atli. Skulle jag inte alls enligt

matte eftersom det är lördag. Äsch, veckodagar har väl ingen betydelse.

 

Det bara snöar och snöar och världen har blivit svart/vit.

 

Matte hade i alla fall tagit med min boll så jag roade mej med den en stund. Fick duga i brist på kompisar.

 

Tror jag struntar i bollen för nu ser jag nånting.

 

Titta jag hittade minsann Inez. Lekte med henne en stund.

 

Jaha och där kommer Rick också. Lika bra att vara artig och hälsa på honom också.

 

Alltså jag tror jag ska jobba som dagisfröken eller nåt. Alla hundar vill hänga med mej.

 

Lekte med dom en stund, men sen skulle vi som vanligt åt olika håll. De skulle på sin vanliga runda och jag

skulle gå längre och hitta på en del annat än bara bus.

 

Dagens enda färgklick, ett översnöat nypon.

 

Inga spår efter några hundar som jag känner, inga spår efter okända heller. Tror de flesta höll sej inne idag.

 

Va? Jag bara provade om isen håller och det gör den. Fick inte alls vistas på isen för matte eftersom det 

inte kört fullastade timmerbilar eller likande på den. Enligt matte så är det ungefär bara då den kanske håller

att gå på.

 

Satte mej på en brygga och funderade på hundlivets alla väsentligheter. Som varför detta verkade bli en

tråkdag och en massa annat viktigt.

 

Matte var dötrist och fotograferade en massa frusna vattendroppar. Onödig sysselsättning. Gick vidare hittade

inget skoj alls.

 

Jo det snöar men det var väldigt vilket berg det var här då. Dessutom luktade den konstigt och var inte alls

som den andra snön. Konstgjord snö det var sånt de där snökanonerna höll på med förra helgen. Fast de

tillverkade bara ett par högar.

 

Och där dök valparna upp igen, Umgicks lite med dom men de skulle hem och jag skulle fortsätta på min runda.

 

Inez ville mycket hellre hänga med mej än gå till tråkhemma. Alltså försökte hon smita med mej, men jag sa 

åt henne att gå till sin matte. Hon lydde mej.

 

Här har minsann Ossy gått och pinkat alldeles nyss. Tänkte att jag kanske skulle ha tur och träffa honom.

 

Träffade Ossyhusse som skulle hämta Ossy som nog hade rymt till grannen. Umgicks med honom och blev 

erbjuden att prova att åka fyrhjuling. Ossy åker ofta sån men nä jag avstod.

 

Lekte med bollen en stund igen bara för att fördriva tiden.

 

Just ja här kan jag ju öva på det där svamphundsjobbet. Inte så enkelt när det bara snöar och snöar.

 

Jodå jag kommer säkert att bli superduktig på att markera Vinterskivling för det hade fötts massor med små

valpar sen jag passerade sist.

  Letade efter andra roliga sysselsättningar men hittade inga. Jo en blommande godistall men det missade matte

att ta bild på. Här får man minsann jobba för att få godis, men vi hundar mår ju som allra bäst när vi får

använda skallen.

Skulle hem, var bara inne och vände medan matte hämtade nåt.

 

Men nu är det BRÅTTOM, kan jag ha sån tur att jag ska hämta Sigrid och Atli?

 

Jodå detta är dörren till deras hemma, verkar synnerligen lovande detta.

Men det var inte alls som jag trodde. Stackars Sigrid hade blivit riktigt dålig i magen och matte hade kvar

av den där magmedicinen som jag använde. Alltså skulle Sigrid ärva den så hon blir frisk igen. Troligen så

åt Sigrid nåt mycket olämpligt i skogen igår. Sigrid var ju på en egen runda och kom tillbaka och tuggade på

nånting. Hon har lite märkliga matvanor ibland och troligen käkade hon nåt äckligt som magen inte tålde.

 

Jag ska gå hem och titta vilka som rusade ut och tänkte hänga med mej.Fick de inte alls göra, Sigrid behöver

ta det lugnt och bli frisk och Atli behöver nog vila upp sej så han orkar hänga med oss nästa vecka.

Gick hem och hade tråkigt.

Gick på eftermiddagsrunda och matte gick in på affären och handlade köttbullar till mej. Hemma igen så

fick jag ett par tomma toarullar med köttbullsbitar i. Tar faktiskt en stund att öppna dom och komma åt

godiset.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards