wilmablogghund

Alla inlägg den 3 december 2016

Av Wilma Border collie - 3 december 2016 17:39

Har haft en lång och mycket upptagen dag.

Normalt så är min morgonrunda ganska snabbt avklarad, men i dag blev den ganska ordentligt

lång istället.

 

Knappt ljust ute och jag är den enda hunden i hela Malmköping. Var alldeles övergivet överallt såg varken

hundar eller människor.

 

Inte verkade det som om nån hade varit ute heller, hittade i alla fall inte några färska spår av nån.

 

Men nu ser jag faktiskt nåt, jag är inte alldeles ensammen.

 

Suddig usel bild, men Ekorre var faktiskt vaken. men tro nu inte att den ville umgås med ensammen och

sällskapssjuk hund inte. Nä fick bara höra en massa fula ord innan den försvann bland träden.

 

På sjön är det bara is numer. Har inte riktigt bestämt vad jag tycker om det. Föredrar nog vatten så jag kan 

bada och dricka.

 

Provade att kissa bort isen. Fungerade inte. Ja, ja det var i alla fall värt ett försök.

 

I brist på bättre sysselsättningar så roade jag mej med en pinne en stund istället.

Tänkte fortsätta på Vilda grisvägen och sen ta nån trevlig runda i skogen. Men det hade vi inte tid med enligt

matte, började vara dags att gå hemåt igen.

 

Mitt torg såg inte alls ut som det brukar. Fullt med en massa människor som byggde stånd och skulle sälja

saker där. Passerade ett ställe där det doftade väldigt gott av olika korvar. Men det fanns inga att köpa just då.

Gick hem en liten stund medan matte grejade med något.

Sen gick jag till hembygdsgården hälsade ordentligt ppå alla som jag skulle dela hus med.

Träffade en del andra människor både gamla vänner och nya såna.

 

Fast mycket tid tillbringade jag så här också med att slappa under bordet.

 

Så kom mattes mamma och hälsade på en stund. När hon skulle gå så kom Christer som är gift med Pryl 7an

och lånade mej. Jag tog med mej honom på en runda i skogen. Gick utmärkt Christer var väldigt lättrastad.

Kom tillbaka och då träffade jag minsann både Sigrid och Atli utanför hembygdsgården. Mycket trevligt.

Är lovad att i morgon då ska jag få hänga med dom ett tag. Alltså får matte passa hembygdsgård medan jag

leker med min bästa kompis.

 

Fick ett stort tuggben av matte som jag fördrev en del tid med.

Så träffade jag ännu fler människor. Några som läser om mej varje dag men aldrig träffat mej i verkligenheten.

Inez var inne och hälsade på med sin matte och så träffade jag ett par andra hundar också.

 

Det tar på mina hundliga krafter att passa hembygdgård och träffa så mycket människor. Är en himla tur att

jag har förmågan att kunna koppla av precis var som helst.

Så var det slut för idag, gick en sväng på väg hem. Var inne på Pryl 7an och fick godis.

Gick hem var hemma en stund när jag kom på att jag behövde gå ut. Hade glömt att utträtta en del behov.

Nu är jag en trött hund som ska sova, För i morgon ska jag både passa hembygdgården och hänga med Sigrid.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards