wilmablogghund

Alla inlägg den 26 december 2016

Av Wilma Border collie - 26 december 2016 17:32

Om nu detta hade varit en normal måndag så skulle jag ha hämtat Sigrid och sen skulle vi ha

haft en massa  skoj. Men det är visst helg idag också och Sigrid har ju rymt ihop med sin matte.

Som om inte det räcker så var det nästan storm också. Tur att det är jobbet blev gjort igår för idag

skulle det inte ha fungerat.

 

Hittade en fläck på Heden som luktade väldigt gott. Rullade mej mycket där, matte med sin urusla nos kände

självklart ingen doft alls.

 

Matte hade kommit ihåg att ta med min boll, men eftersom hon är tämligen dement så hade hon självklart

glömt den där bollkastaren jag fick i julklapp. Gick bra i alla fall men hade nog gott bättre med den.

 

Jaha vad ska jag hitta på nu då? Matte var ytterst tveksam till skogen eftersom det blåste så mycket.

 

Helt plötsligt så kom Inez rusande. Trevligt med lekkompis så vi hade skoj en stund.

 

Så kom Rick också, självklart så lekte jag med honom med. Tror jag ska ta anställning som lektant till valpar.

 

Detta var skoj, slänga Rick i backen och sen hoppade jag över honom flera gånger men det lyckades aldrig

fastna på bild.

 

Träffade Smilla också, var väldigt länge sen sist.

 

Så där här lille killen som jag träffat några gånger. Matte glömmer alltid vad han heter men trevlig är han.

 

Hade sällskap med valparna en bit i skogen. Blev en hel del bus.

 

Hörru Ekorre kan inte du komma ner från granen och umgås med oss? Nä som vanligt en Tråkekorre som

inte alls ville umgås.

Sen blev det som vanligt, valparna skulle gå sin vanliga runda och jag skulle gå nån annanstans.

 

Som vanligt tänkte Inez hänga på mej och Rick kom också ett par vändor. Syns på hennes min att hon inte har

ett dugg lust att umgås med sin matte. Tror hon vet att jag alltid har en massa skoj saker att göra i skogen.

En massa nyttig hjärngympaa och andra prylar och alltid på olika ställen.

 

Till slut så gav Inez upp och jag fortsatte i skogen. Matte hade tänkt att vi skulle gå till några ställen där jag

inte varit på väldigt länge. Men det blåste ännu mer och började knaka i träden så vi vände. Risken fanns

att det skulle börja trilla träd och då är det bäst att hålla sej borta.

 

Och där kommer Ossys fårskallar. Jag borde väl egentligen vilja valla dom men nä jag är inte övertygad om

att de inte käkar Border collies.

 

Men hej Ossy! Nu blir det säkert skoj ett tag igen.

 

Ossy han kom minsann på att i mattes ficka fanns det både korv och köttbullar. Var nog länge sen han åt

för alla ser väl hans bedjande blick. Tyvärr syns inte dräggeltrådarna på bilden.

 

Kom igen nu Ossy nu kör vi! Jodå vi lekte massor, jagade varandra brottades och hade superskoj.

 

Men hur gick detta till? Jag brukar bara ha en kropp men nu har jag två. Blev av nån konstig anledning

siamesisk tvilling med Ossy.

  

Så fortsatte vi med allt skoj ett tag till. Mycket roligt hade vi.

 

Man blir törstig av en massa skoj så i brist på vatten käkade vi snö. Dessutom hade jag nästan lyckats köra

slut på Ossy. Han har inte min superkondis stackarn.

 

Träffade Ossyhusse också. Ett tag så tyckte jag att han var riktigt läskig men det har gått över. Han är trevlig

och väldigt bra på att gosa med mej.

Ossy skulle gå in och vila och jag gick vidare.

 

Tränade lite, gick och luktade på Vinterskivlingarna. Att mattes hand syns beror på att hon är beredd att

ge mej korv för väl utfört arbete.

 

Gick genom skogen, blåste och knakade i träden. Ingen höjdare att vara där.

 

Fast det fanns en alldeles ny korvtall. Finns ingen korv där numer jag städade ordentligt.

Träffade ett par människor jag känner också och umgicks en del.

 

Hemma igen. Varje gång jag kommer från skogen så ser det ut så här. Mina katter försöker tala om att de

håller på och dör svältdöden. Här är det Freja och Idun som inte sett mat på flera månader, Balders

tassar skymtar också. När jag kommer hem så ska de ha sin mjukmat och den ska helst serveras innan matte

fått av sej ytterkläderna.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards