wilmablogghund

Alla inlägg den 15 december 2016

Av Wilma Border collie - 15 december 2016 17:47

Fortfarande eländigt halt överallt och dessutom rejält kallt i morse. Åka till bra skog var inte att

tänka på. Matte påstår att vägarna till dom lär vara skridskobanor.

 

Har hämtat Sigrid och Atli för att vi ska nånstans. Tydligen är det många hundar som lämnar spår på staketet

runt granen. Atli hade mycket att göra där.

 

Vi träffade en liten söt Beagelvalp som ville leka med oss. Tackade vi inte nej till  alla fall inte jag och Atli

Sigrid höll lite avstånd. Kommer säkert att träffa henne igen.

 

Så träffade vi Rocky också. Mycket trevligt detta med lite andra hundar och Rocky gillar oss.

 

Hoppsan detta bevisar väl hur fullkomligt onödigt det är med koppel eller? Ingen vet hur det gick till men vi 

trasslade ihop dom alldeles väldigt. Tog många evigheter innan matte hade rett ut härvan. Hade varit bättre 

att hon släppt oss och trasslat själv. Men det var snorhal gata så det var inte att tänka på.

 

ÄNTLIGEN!!!!!! Vi är fria och kan göra vad vi vill. Verkligen på tiden.

 

Sist vi gick här så var detta en alldeles ljuvlig leråker och Atli hamnade i duschen när vi kom hem igen,

Fanns ingen lera alls idag, bara snö och fruset.

 

Stackars vattenintresserade Sigrid inte en droppe fanns det. Isen har lagt beslag på allt vatten.

 

Jag råkade kissa och där fastnade Atli. Att det ska vara så intressant att lukta på mina fläckar. Sen när han

luktat klart efter några veckor så ska han kissa över mina doftmarkeringar ordentligt. Alltså jag är

förutseende och tänker att det är lika bra att berätta att jag planerar för lukta gott. Bara undrar hur snygga

hanar ska hitta mej nu.

 

Om jag ligger här och låtsas att jag inte ser Sigrid så kommer jag att kunna anfalla henne när hon kommer

närmare.

 

Äsch då! Hon är bra smart, inte vet jag hur det gick till men det var Sigrid som anföll mej istället.

 

Röjde en massa med Atli också. Vi har skoj på våra rundor, väldigt skoj.

 

Matte har kallat så klart vi kommer. Brukar alltid löna sej att komma när hon kallar. Atli som får ha sitt

koppel släpande efter sej har blivit superduktig. Förut har han backat när matte försökt ta i halsbandet men nu 

bryr han sej inte. Troligen skulle han kunna springa utan koppel nu. Med godis och en massa beröm kommer man långt, mycket långt.

 

Detta var trevligt. Helt plötsligt så fick vi leta godis i snön. Finns inte minsta lilla smula kvar där nu.

 

Tillfälligt fast i kopplen eftersom vi är nära hus. Nu började Sigrid se spöken. Hon morrade och tänkte inte gå

nånstans för hon såg nåt livsfarligt. Jag och Atli såg inget farligt.

 

Här är det jättefarliga "spöket" pinnen i snödrivan. Enligt Sigrid så äter såna hundar. Hon har hamnat i nåt

som kallas för Spökåldern där alldeles vanliga saker kan uppfattas som farliga. Matte visade henne att pinnen var alldeles ofarlig och hon fick en massa beröm. Jag och Atli bidrog genom att gå och nosa på den.

 

Va? Ska vi inte leta sopor? Tyckte det luktade gott här, men vi fick inte hållas för matte som påstod att det

skulle inte vara fler magsjuka hundar nu.

 

Röjde loss lite mer istället. Nåt ska vi fördriva tiden med. Inte har Atli vett att bli rädd för mej fast jag ser

så farlig ut.

 

Hittade en stackars Vintermygga som frusit ihjäl. Vila i frid lilla myggan.

 

Gick genom en liten skogsbacke. Här hade det rört sej många hundar och lite andra djur sen vi passerade senast.

Alltså mycket att hålla koll på.

 

Här borde det finnas vatten. Fanns inget bara is. Jag var törstig och lervatten är gott, fick käka snö istället.

 

Slut på det roliga nu är vi fångar och lär så förbli.

 

Ser ni den ruskiga snödrivan? Visst ser den väldigt farlig ut? Sigrid såg alltså spöken igen och morrade från

klospetsarna.

 

Fast snödrivan var ju inte farlig. Både Atli och matte visade att den var ok så Sigrid vågade lukta på den.

 

Jag stjäl inte gamla märgben jag bara "lånar". Matte höll ju på och klädde av Sigrid och Atli så jag passade på.

Tänkte låna med det hem, men se det fick jag inte. Hörde bara att jag har minsann egna hemma.

 

Kom hem och utanför min dörr stod det en stor och tung kartong som doftade gott. 

För några veckor sen så såg matte nåt om att prova hundmat gratis och skickade en anmälan. Jag blev utvald

och matte trodde att det skulle komma provpåsar.

 

Tack tack jag behöver knappast svälta. Kartongen innehöll en säck med 14 kilo käk till mej.

 

Men så var det hon Kleptomanen menar Leya. Självklart trodde hon att det var nåt till henne.

 

Jag skulle smaka på MIN nya mat. Ja ni ser väl vem så höll sej framme och självklart snodde åt sej. Men jag

fck och kan meddela att det är väldigt gott käk i den där säcken.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards