wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 april 2023

Lördagsmingel

Av Wilma Border collie - 29 april 2023 17:59

Blev bra igår för Basse fick sova kvar igen. Perfekt enligt oss.

I morse käkade vi god frukost och gick på en trevlig morgonrunda tillsammans. Lite skillnad mot mina ensamma  lördagar med tråkfrukost och tråkrunda.

Hem ett tag innan vi skulle hem till Basse.

 

När vi kom hem till Basse så hade Rottis Kajsa redan kommit. Trevligt med kompis så där på en gång.

 

Jag och dvärgschnauzer Charlie berättade för Kajsamatte att vi svälta. Bra människa för hon trodde på oss. Nån frukost hade jag inget som helst minne av,

 

Detta blir bra ett helt gäng kompisar på gång.

 

Som vanligt en massa mingel och trevliga hunddiskussioner. Måste veta allt skvaller sen sist.

 

Fast Charlie bestämde sej för att Alice var den allra vackratse tik han nånsin sett. Jo han försökte med mej först,. men hade ingen framgång. Hade han för övrigt inte med Alice heller.

 

Jo Bassehusse, du förstår alla rykten om att vi fått frukost de är betydligt överdrivna alternativt helt utan sanning. Alice var så hungrig att hon försökte äta sej genom fickan.

 

Basse berättade för Charliehusse att han  är extremt ensam, självklart blev han trodde. Charlie han fortatte att ragga på Alice. Fast Berner Alice som inte varit med på länge eftersom hon varit fånge i Hormonhäxefängelset förklarade att han hade inget för det, men Charlie lyssnade inte.

 

Raska och Poppie hade en massa skoj springturer tillsammans.

 

Det drar mot slutet så lika bra att försöka få nåt mer ätbart.

Tyvärr var det dags att skiljas åt sen.

Jag fick passa min bil i evigheter medan matte var hos förläggaren och pratade tråk i flera veckor. Hörde att nu börjar det dra ihop sej för den engelska versionen. Titeln är klar, vilken blir superbra. Men det än ännu hemlig, kommer att avslöjas sen.

Kom hem, käkade lite, somnade i min ensamhet.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

Hade tur för matte behövde prata tråk med Viveca så magiska fönstret öppnade sej.

Kom hem, blixtappen i mattesmobil meddelade att det åskade i närheten.

 

Ute började det hagla. Nån timme tidigare hade matte varit på balkongen och sått en massa tråkfrön, de bor numer inne i fönster. Tur det för haglet vräkte ner. Skönt att jag hade klarat av eftermiddagsrundan innan det började.

Nu har det börjar regna igen och det åskar nån mil bort.

Må det bli bra i morgon så det kommer många kompisar sugan på lek och mingel.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 13 maj 18:03

I morse blev Basse levererad. Alltså sällskap på morgonrundan och gemensam god frukost. Fast den morgontrötte gick och la sej efter frukosten för att sova vidare. Men han vaknade när matte började greja. Vi insåg snabbt att nu var det skoj saker ...

Av Wilma Border collie - Söndag 12 maj 18:01

Efter att ha klarat av morgonrutinerna så var det dags att åka.   Liftaren låg på sin vanliga plats, men skulle inte ha ligt, han har lite märkliga idéer ibland. Han kom hem efter en stund. Vi hjälptes åt att spana efter kompisar. Det kom ...

Av Wilma Border collie - Lördag 11 maj 17:56

Blev tydligen sommar på en gång. Klarade av mina ensamma morgonrutiner och väntade i veckor innan vi skulle åka.   På plats och vi har stenkoll på om det är kompisar på väg.   Jodå det kom ett gäng, enligt matte som fortfarande inte kan r...

Av Wilma Border collie - Fredag 10 maj 18:05

Hämtade upp Basse som väntade på sin vanliga liftarplats. Hörde att vi skulle åka och jobba på vår etapp. Ännu bättre var stopp på torget och Moha och Troys bil kom.   Så framme och här hade de minsann varit ute och gått. Ingen undgår våra nos...

Av Wilma Border collie - Torsdag 9 maj 18:07

Röd dag, alltså ensam morgonrunda och tråkfrukost. Men sådan dagar innebär hundträff. Liftaren var på vägen när vi kom, men bestämde sej för att springa hem på egen tass.   Min gris, den ska ingen annan ha så lika bra att ta reda på den på e...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards