wilmablogghund

Alla inlägg den 22 april 2023

Av Wilma Border collie - 22 april 2023 18:06

Klarade av mina trista morgonrutiner med tråkfrukost och lika trist ensam morgonrunda.

Passade dörren i evigheter också.

 

Så äntligen framme. Träffade en ny trevlig hund på sitt första besök, om den förvirrade minns rätt heter hon Nala.

 

Strax efter kom Schäfervalps Ozzy och de blev omgående kompisar. Precis om det ska vara.

 

Titta matte premiärfyllde plaskdammen och Basse kontrollerade noga att hon gjorde rätt.

 

Raska testade också och tydligen så utföll det till belåtenhet.

 

Jag diskuterade en massa viktigt med Bassehusse, men vad det stannar mellan oss.

 

Så fattade människorna ett bar beslut. Det var så varmt att det var dags att inviga badplatsen för i år.

 

Ozzy som bara är en valp hade aldrig badat förr, men se det passade honom verkligen. Han och Basse var ute och simmade.

 

Jag iakttog spektaklet från bryggan. Anser fortfarande att det inte är badsäsong ännu.

 

Lilla Mops Mimmi har inte heller badat och var ganska misstänksam.

 

Jodå blöta tassarna vågade hon. Hörde hur människorna pratde om att hon väntar nog på varmare vatten.

 

Basse och Poppie inepkterade en flotte som varit på rymmen och nu ligger hemma hos Basse.

 

Enligt Poppies husses brukar hon inte bada, men se det ändrade sej snabbt idag. Hon badade massor.

 

Blev nästan ovädershett så jag uppsökte skuggan, mycket skönare där.

 

Vissa fick bara inte nog av iskalla bad, fast alla hade väldigt skoj. Vi har det verkligen bra som har en alldeles egen strand att röja loss på.

 

Äsch! Nu gick tiden alldeles för fort igen. Redan dags.

 

Men då kom Moha och Troy, väldigt trevligt.

 

Eller vi hundar hade trevligt, människorna grejade i tråkväxthuset. Typ städa innan det ska planteras en massa tråkgrönsaker där.

 

Det där växthuset där går det inte ens att sticka in en klospets, ovädershetta där inne, alltså låg jag utanför.

 

Ointressant rabarber som börjar växa. Så var det en massa märkligt planerande som männisorna höll på med. Tur att vi hundar kunde prata med varandra.

När det var dags att åka hem så hade vi tur. Bassehusse skulle göra nåt så Basse fick hänga med hem till mej. Perfekt med sällskap.

Käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, hade tur passerade Vivecas magiska fönster så vi fick gott godis.

I morgon blir det en ny vända med kompisar igen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards