wilmablogghund

Alla inlägg den 10 april 2023

Av Wilma Border collie - 10 april 2023 18:11

Idag var det dags för sista hundträffen. Begriper inte det där med sista, vi  kan väl ha såna varje dag eller? Men enligt tråkiga mänskliga påhitt så återgår det til bara lördag och söndag nu

 

Titta här då. Nu har Basse insett att det går att lifta igen. Matte körde fra och kollade och där väntade han.

 

Extremt nöjd Liftare, så här ska det vara få skjuts hela långa vägen hem.

 

Kom en ny hund idag också. En liten mops som heter Mimmi. Senatse veckorna har det kommit massor med nya kompisar vilket vi verkligen uppskattar. Desto fler desto roligare blir det.

 

Dessutom hade hon en människovalp med sej, såna är alltid skoj och människovalpen Mimmi och Basse hade en massa skoj.

 

Vi blev inte lika många som i går men ett trevligt gäng blev det, vi har alltid massor med skoj på våra träffar.

 

Valparna Kajsa och Ozzy hade som vanligt en massa skoj och Mimmi gillade att hänga med dom.

 

Jag hittade Bassehusse och bad om magkli och lite skön massage. Fick självklart båda delarna noga övervakad av Basse,

 

Eftersom jag är en mycket artig hund så tackade jag ordentligt för väl utförd magkli och massage och gosade mera.

 

Sigge han  verkar längta efter att våran plaskdamm fylls på. Men ännu dröjer det, måste bli varmare innan vattnet fungerar där så den kan fyllas.

 

Kajsa är en smart valp. Hon såg att jag fick massage och magkli av Bassehusse så hon hoppade upp på bordet och tog ett snack med Bassehuuse om att anmäla intresse. Bra när valpar lär sej av oss äldre.

 

Äsch då, slut för idag. Det är nåt fel på tiden på våra hundträffar, de tar slut för snabbt.. Enligt matte hade vi mer att göra också.

 

Säkert vårtecken på väg hem. De sopar grus, eller i alla fall vid macken.

Hem käkade och hann sova en stund, sen skulle jag iväg igen,

 

Så i Eskilstuna och ska till min privata köttbullerestaurang så nu är det bråttom.

 

Detta är mattes mamma som blir alldeles väldigt gammal idag. Jag övervakade när hon packade upp presenterna som vi hade med oss.

 

Grattis på 90 årsdagen. Men du är väl inte så gammal nu att du inte orkar ge mej köttbullar? Bevisligen inte.

 

Hm, bara ett par stycken? Tog åldern ut sin rätt? Ska jag ligga här och svälta nu?

 

Så kom det flera och nu skulle det skålas i nåt. Alkoholfritt eftersom de allra flesta körde bil. Annika som häller upp har en trevlig hund som heter Knutte, tyvärr hade hon glömt honom hemma.

 

Så där skål för 90 åringen.

 

Äntligen fika. Gissa vilket fika som är mitt och vilket som är vegetariska mattes. Förstår att det är svårt.

 

Om man håller till under bordet så blir det många alldeles utsöka köttbullar.

Så var det dags att åka hem, jag var mätt och belåten.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt. Matte pratar om lugn i folktom skog för vi har haft tassarna överfulla i många dagar nu.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards