wilmablogghund

Alla inlägg den 23 april 2023

Av Wilma Border collie - 23 april 2023 18:00

Blev så där väldigt bra igår kväll. Både Basse och Nisse sov kvar, alltså precis som det ska vara.

Jag och Basse hade lite lördagsmys, sov gott tillsammans hela natten.

Tänk en söndagmorgon med gemensam frukost och trevlig morgonrunda med sällskap såna är perfekta i min värld.

Slapp dessutom passa dörren.

När vi skulle iväg så hamnade Nisse i transportbur för nu skulle han hem.

 

Vi var lite sena för matte var upptagen med nåt telefonsamtal. När Nisse var insläppt och vi utsläppta ur bilen så hade det kommit ett gäng hundar. Både Fido, Inez, Alice, Kajsa och Ozzy.

 

Ozzyhusse skulle fixa med Plaskdammen. Trevligt att det är sånt väder nu så den går att använda.

 

Efter lite instruktioner från matte så blev den ordentligt utsköljd också. Mycket gamla vintersopor som skulle bort.

 

Vattenexperten Basse kontrollerade att vattnet blev påfyllt på rätt sätt. Vi hundar har likom krav på att saker utförs till vår belåtenhet.

 

Det blev väl godkänt så Basse hade lektioner med Ozzy i hur man bäst använder den. Ozzy är liten valp ännu och har massor att lära.

 

När han fattat så försökte han ha lektioner med Kajsa. Såg att hon provade hon också så han lyckades nog.

 

Jag snodde en boll som Basse trodde att han skulle ha. Kunde han glömma.

 

Så trodde Ozzy att han skulle ha den. Förklarade att det jag snott från Basse tillhör mej, så är det enligt lag.

 

Så här tänker jag ligga med MIN boll, Basse kan låtsas att den här hans när jag har åkt hem.

 

Gunhild, Fido, Inez och Basse var fullt upptagna med att försöka bota svälten hon Fido och Inezmattarna. De lyckades.

 

I går gerjade Bassehusse med nåt vid människornas bord. Perfekt sand att gräva i enligt Poopie, Ozzy och Alice. Bra med service till behövande hundar.

 

Tilly som under lång tid inte alls haft lust att komma och minla har ändrat sej. Nu är hon med igen precis som om hon aldrig bestämt sej för att inte umgås med oss. Tror hon kom på hur mycket skoj hon missade.

 

Ozzy fick prova att åka i Basses låda på fyrhjulingen. Han såg ut som om han uppskattade det.

Sen var det tyvärr slut för idag,

Åkte hem till ensamhet och elände. Käkade lite och sov.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade inga jag känner och inte fick jag passera magiska fönstret heller.

Men i morgon är det måndag och jag och Basse har saker att utföra då så det blir säkert en bra dag. 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards