wilmablogghund

Alla inlägg den 7 april 2023

Av Wilma Border collie - 7 april 2023 18:00

Röd dag, alltså smaklös tråkfrukost och ensam morgonrunda.

Passade dörren i flera veckor innan det enligt den långsamma var dags att åka.

 

Äntligen framme, Basse har inte insett ännu att han kan återgå till att leka liftare. I stället låg han i den där kojan som hans husse byggde till Ossy en oväderssommar för länge sen när det var vidrigt hett och torrt i evigheter.

Han blev i alla fall väldigt glad när jag kom.

 

Nu kommer det nån, bäst att möta.

 

Hej Schäfervalps Ozzy, Trevligt att ses igen.

 

Nästan samtidigt kom Rottis Kajsa, de hälsade på varandra.

 

Två jämngamla valpar och de fann varandra direkt. Gissa om de röjde ihop.

 

Hej Poppie, trevligt att vi blir flera.

 

Tack snälla Bassehusse. Tänk han vet minsann att vi behöver extra påskgodis.

 

Valparna de röjde så där som bara valpar kan ordentligt övervakade av Poppie.

 

Lika bra att ha lite koll på vad de där valparna pysslar med. De är så unga så lite tillsyn skadar aldrig. Delade med mej av en del viktiga tips och råd till dom.

 

Lika bra att ha koll på Bassehusse, han kanske inser att vi svälter.

 

Väldigt hålligång med de där valparna. Undrar om de sover bort påsken nu?

 

Poppie hon gjorde allt för att få  igång Selma som var måttligt intresserad. Hon vill hellre mingla runt och prata om viktiga hundsaker.

 

Trevligt ett godisregn. Nu gäller det att städa upp allt. Godis har extremt kort hållbarhet och det vore tråkigt om det låg och blev gammalt och oätligt.

Bara det att strax efter denna bild så ansåg människorna att det räckte för idag. Otroligt korkat. Det heter visst att det är långfredag idag, alltså borde det ha varit en lång hundträff. Vi får nog ta ett snack om detta inför nästa påsk att människorna som vanligt missuppfattat allt.

 

Hemma poch matte funderade på vad jag hade i pälsen bit i min päls vid regnet. Eftersom det är så usel tilldelning på allt här hemma  var det lika bra att att med en hem. Vem vet jag kanske inte hade fått mer att äta än den den idag. Lika bra att spara.

Fick faktiskt min dentastix och somnade medan matte höll på med tråk.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur och Vivecas magiska fönster öppnade sej. Bra eftersom jag käkat upp den sparade godisen.

I morgon är det mingel och kompisar igen, ser jag fram emot.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards