wilmablogghund

Alla inlägg den 14 april 2023

Av Wilma Border collie - 14 april 2023 17:57

Gårdagen slutade bra för Hund och katthotellet var öppet i natt igen. Alldeles perfekt enligt oss. Är så mycket trevligare att vara flera även nattetid.

Vanliga morgonrutinerna med god frukost och tgrevlig morgonrunda, fast ute var det kallt och hade regnat.

 

Vi ska ut och göra nåt, men vi är minsann bevakade från fönstret. Kattvalps Nisse som har stenkoll på oss.

 

Eftersom det var kallt och regnet hängde i luften så blev det vår vanliga lekplats. Hörde nåt om att vi haft tassarna överfulla hela veckan också. Skoj var det att springa och leka i alla fall.

 

Jag vann bollen så jag snuttade på den medan Basse var upptagen med annat.

 

Hans vara upptagen dömde oss till fångenskap.

 

Alldeles för mycket spana och stirra mot skogen. När ingen vet vad som rör sej där då blir det fångenskap.

 

Men det var alldeles ödsligt, fast jag hjälpte också till att spana.

 

Vidare in i skogen för vi skulle kolla nåt. Basse funderade på trana till lunch. Kunde han glömma enligt matte och chansen att ens få tag på en sån är minimal.

 

Så dags för svamphundsjobb igen. Förra våren lärde vi oss en ny svamp som heter scharlakansröd vårskål. Så klart jag kom ihåg den, för nu hade en yttepytteliten vaknat.

 

Så här ser de ut, naturvårdsart, ganska sällsynt och växer på nedfallna grenar av lövträd. När de blir större så lyser de på långt håll.

 

Självklart smarrig ostbelöning för väl utfört jobb. Basse påstod att han behövde tröstost eftersom det inte blev nån tranlunch.

 

Isen har då inte dött i kärrdelen av sjön, tur att Basse var fånge så han inte ställde till nåt med svag is,

 

Matte hittade tråkblommor. Heter vätteros och är ganska sällsynta de också. Det blir nog vår framöver.

 

Skulle gå tillbaka, nåt om kallt och duggregn. Men Basse var lycklig för hans favoritdike var isfritt och badbart.

Hem, käkade lite och somnade.

Matte lånade min dator och höll på med tråk, mycket nu inför den engelska versionen av boken.

Skulle på eftermiddagsrunda, fortfarande kallt och försökte regna. Vi fick inte ens passera Vivecas magiska fönster, korkat nu missade vi gott godis. Fast vi träffade Beagel Mimmi en snabbis.

Gick hem och hade fredagsmys med varsitt ben istället. Skönt med fredagsmys på rätt dag för en gångs skull.

I morgon är det lördag igen, hoppas det kommer många lek och mingelsugna kompisar



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards