wilmablogghund

Alla inlägg den 18 april 2023

Av Wilma Border collie - 18 april 2023 18:00

Började hur bra som helst. Basse anlände som han skulle i morse, sen käkade vi frukost och så skulle vi på morgonrunda. Då utbröt kaoset.

Matte fick på sej skor och jacka tog fram våra koppel, gick ut genom dörren. På insidan var vi kvar, hörde hur hon låste.

Utanför hade matte insett att nåt var fel rejält fel. Jag var kissnödig, men öppna låst dörr det kan jag tyvärr inte. Samtidigt stod matte och studerade soppåsen som hon  prydligt hade kopplat med mitt koppel!!

Dörren låstes upp Basse hade redan sitt koppel och soppåsen hade befriats från mitt så jag kom ut på den nödvändiga morgonrundan. Soppåsen hamnade där den skulle. Vi får väl vara glada för att hon inte försökte kasta nån av oss.

Hem och funderade på vad vi skulle göra idag, matte pratade om att gå och lägga sej och ligga i sängen resten av dagn efter den inledningen.

 

Vi blev skjutsade till en skog där vi inte varit sen i höstas. Mycket trevligt för det var massor att undersöka efter vår långa frånvaro.

 

Inte var vi ensamma i skogen heller. Eller ensamma är vi aldrig för det bor många i skogen, men vi kände minsannn vilka som var nära.

 

Jaha kissa på Basses granar har de gjort också. Han luktade länge, kissade över och spanade ännu mera.

 

Skogen var ödslig och tyst frånsett att fåglarna kvittrade massor.

 

Tack snälla! Tänk att ni är så omtänksamma att ni dödar ett djur och lämnar ben till behövande hundar. Perfekt att gnaga på.

 

Eftersom jag och Basse delar på allt så erbjöd jag honom benbiten när jag hade tröttnat. Men Basse var så upptagen med att spana och vakta att han hade inte tid att bry sej om det. Syntes ingenting nånstans.

 

Jo Basse du har rätt, det är nåt i skogen. Med vinden kom det dofter.

 

Äntligen fanns det vatten i Basse favoritdike i den skogen. Det stinker enligt matte vedervärdigt av det vattnet, enligt Basse doftar det utsökt. Inte fick han bada i det heller.

Matte hade en bra plan på en bra runda.

 

Långt bort så hördes körsången. Matte trodde att hon kanske skulle få med ljudet på film, men icke. Det blåste så det hördes bara vindens sus och lite fågelkvitter. Men eftersom sången kom från det håll vi skulle ha gått bestämde sej matte för att vi skulle vända istället. Den rundan får bli en annan gång, behöver inte utmana ödet.

 

Tack snälla. ännu en gammal benbit väntade på mej. Lika perfekt som den första jag hittade. För övrigt brukar vi hitta många såna här benrester i skogarna numer. De är bra snälla som delar med sej till oss.

Kollade av en massa mer viktiga hundsaker.

 

Fick nu inte Basse bada i stinkande bäcken så gick det lika bra med en annan vattenpöl.

På väg hem så skulle matte kolla nåt.

 

Skidbacken och nu har de plogat upp en väg. Ännu dröjer det innan jag kan åka där för att hämta upp liftaren till hundträffarna, måste töa bort mera.

 

Vet ni hur alldeles underbart detta är? Kanske säsongens sista rull i konstsnön så jag rullade massor och länge. Alldeles ljuvligt var det,

 

Basse rullade också en massa. Lika bra att passa på. Borde finnas konstsnö till oss året runt och allra helst på sommaren när det är ovädershett.

Åkte hem, käkade och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda. Inga vi känner ute.

I morgon ska vi göra andra saker och en sak kommer att bli bra det vet vi.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards