wilmablogghund

Alla inlägg den 19 april 2023

Av Wilma Border collie - 19 april 2023 18:14

Vanliga bra morgonrutinerna och idag kom både Basse och Nisse.

Jag och Basse käkade frukost, gick på morgonrunda medan kattvalparna röjde.

Funderade på vad vi skulle hitta på idag.

Hamnade i bilen, trodde vi skulle till nån trevlig skog. Men vi fick passa bilen i flera månader medan matte handlade tråk.

 

Hamnade vid kungens marker. Mycket att kolla för sist vi var här så låg det en massa snö. Nu har alla trevliga dofter kommit fram igen.

 

Bra med högt vatten enligt badgalningen, det går minsann att bada trots fångenskap.

 

En gång var det en ekorre här. Spanade mycket och länge, men inte sjutton var den kvar inte.

 

Provade en sten istället. Visade sej vara en bra godissten. Den tänker jag självklart komma ihåg. Nån annan var i vattnet.

 

Matte brukar påstå att Basse är väldigt smart och läraktig. Jaha och hur smart är det att ligga och rulla på en sten efter massor med onödiga bad?? Tacka vet jag konstsnö.

 

Gick vidare och Basse kunde ägna sej åt sin märkliga favorithobby spana på tåg. Jag förstår inte det där. Visst jag har åkt och det var inget speciellt alls, men enligt Basse är det så spännande.

 

Om det varit ljud till bilden hade ni hört olaga hot mot badsugen hund. Kliv upp ur vattnet blöta hunder får inte shoppa!!

 

Vid bilen och Basse har inte en tanke på att åka nånstans. Han ser något väldigt spännande.

 

Några var ute och åkte båt och det var minst lika spännande som tågen. Men efter lite övertalning följde han med.

 

Äntligen!! Vi har inte shoppat på många evigheter.

 

Plockade ut ett par lösgodis bitar till oss. Shopping kräver energi och de var som vanligt utsökta.

 

Välj du ben, du är bäst på sånt jag slappar under tiden.

 

Om jag tänker följa med till frysen med revben? Skulle inte tro det va! Just nu väger jag tio ton och är orubblig, vet minsann att detta är vägen till tassamputeringen också. Enligt matte var det ingen sån idag, tror jag vad jag vill om! Var övertygad om att den slöa rostiga bultsaxen skulle hoppa fram och anfalla mej.

Matte rotade fram revben som Basse godkände så de är säkert bra och jag har tassarna i behåll.

 

Vattnet är supergott där. Vi drack massor för hemma kanske det inte finns nåt.

 

Jo vi skulle vilja ha shoppinggodis. Fick och det var lika utsökt som alltid.

Åkte hem, nöjda med förmiddagen.

Käkade lite och somnade..

Vaknade av mattes skrattande.

 

Detta är Nisse som varit på stöldturné i skafferiet under vår frånvaro. Han hade hittat stickisar och snott en, tagit med sej till mattes säng  och jobbat hårt med att öppna. Mätt och belåten hade han somnat.

 

Enligt Cooper får man inte skratta åt brorsan. Då behöver han en massa tröst. Matte fick ännu roligare.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade inga vi känner. Alltså en trist sån.

För en liten stund sen åkte Basse hem, Nisse skulle ingenstans så han höll sej undan. Alltså får han sova kvar.

I morgon ska vi göra nåt vi inte har gjort på många år, så det kommer att bli en perfekt dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards