wilmablogghund

Alla inlägg den 25 april 2023

Av Wilma Border collie - 25 april 2023 17:56

Vanliga rutinerna i morse. Basse anlände och hade till Coopers stora glädje Nisse med sej.

Jag och Basse käkade frukost medan kattvalparna röjde loss. Gick på en trevlig gemensam morgonrunda.

Hem funderade på vad vi skulle göra för det hade regnat en del och föröskte  komma nåt blött när vi var ute.

Såg att matte grejade med nåt och började ana att det skulle bli bra.

 

Detta blir säkert väldigt bra.

 

Svamphundsjobb på gång, här brukar kantarellerna vara tidiga. Typ visa sej nu. Jag kollade.

 

Basse kollade.

 

Matte rotade bland löven. Här är de årets första kantareller. Ännu bara millimetersmå, men till midsommar ungefär lär de vara tillräckligt stora. Dessa tänker vi minsann bevaka.

 

Självklart fick vi ost för väl utfört jobb. Gåt åt mycket sån under vär jobbarsäsong.

 

Kollade av en massa annat i skogen. Men inga nya händelser allt var i sin ordning.

 

Matte hade bollen med sej så jag lektye med den medan Basse frammgångslöst letade sork.

 

Passade på att springa en del också, Eller egentligen hade Basse snott bollen som jag självklart ska ha tillbaka.

 

Denna bild borde inte visas, för jag har precis misslyckats med en tackling som borde ha blivit perfekt och gett mej bollen igen.

 

Om Basse har jagat sork? Inte alls torkad lera på nosen är det senaste inom hundmode enligt honom.

 

Undrar om han är klar snart? Jag vet att vi ska göra annat.

 

Nä inga sorkar ville fångas så han tröstade sej med ett vattenfyllt dike istället.

 

Sen skulle han kolla en stubbe. Finns det kantareller så borde det växa föränderlig tofsskivling i hans värld. Just de här stubbarna brukar vara bra.

 

Men det fanns bara gamla årgång 2022, alltså inget att ha. Fast han fick beröm och snart lär det komma nya igen.

 

Perfekt spår!!! Jag släpptes först och spårade noga. Sen kom Basse i raketfart.

 

Underbart slut. Massor med smarriga pannkaksbitar. Mer pannkakor till alla hundar.. Har inte hittat såna sen jag fyllde år och då fick vi leta efter dom i en massa snö. Kan meddela att det finns inte minsta  lilla mikroskopiska smula kvar, vi pedantstädade. Ingen vet när vi får pannkakor nästa gång.

Var ganska kallt och blött så vi skulle gå hemåt.

 

Nästa vårtecken, nu är vinbergssnäckorna vakna. Troligen regnet som lockat fram dom.

Hem vi somnade gott efter svamphundsjobbet, leken och spåret. Sånt tar på våra krafter.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade inga vi känner och inte fick vi passera det berömda fönstret heller.

I morgon ska vi hitta på nåt annat. Gäller att ha tassarna fulla hela tiden.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards