wilmablogghund

Alla inlägg den 9 april 2023

Av Wilma Border collie - 9 april 2023 18:04

Tror jag vill ha vardag igen, börjar kännas tjatigt med mina trista morgonrutiner. Ensam frukost och ensam morgonrunda följt att passa dörren i evigheter.

Till slut kom jag i alla fall iväg.

 

När jag kom så hade det redan kommit en ny hund, en liten collievalp på sitt första besök. Både jag och Basse hälsade artigt på honom och berättade en del om hur skoj vi brukar ha.

 

Sen efter en stund såg det ut så här. Det vällde in kompisar. Hundar och människor överallt. Matte försökte räkna, men matte har aldrig varit hennes starka sida. Minst 18 hundar sammanlagt idag, kanske flera. nåt om att vi är aldrig stilla så svårt att räkna.

 

Så mycket mingel så många trevliga hundsamtal blev det.

 

Eftersom vi var så många och hade tassarna så fulla så bad vi Bassehusse om lite extra energi. Hade tur och fick.

 

Den lille taxen kom igen. mycket modigare idag igen. Hade några trvliga diskussioner med honom.

 

Till höger om Alice är våran kompis Grej. Han stackarn var med om rena mardrömmen för ett par veckor sen. Han sprang efter en hare när hans människa tappade linan. Sen var han borta i värsta snöstormen och i många, många timmar. Det var ett jättepådrag där han bor och människor ställde verkligen upp och letade och letade. Matte var alldeles förtvivlad när hon läste om pådraget. Men som tur var slutade det lyckligt. Han hade fastnat och nån hittade honom så han kom hem till sina människor igen. Stackarn många timmar ute i snöoväder och snöstorm.

 

En massa bus för valparna också. Tänk vad vi alltid har skoj.

 

Poppie gjorde sej bekant med en av hundarna från campingen. Hon var inte med igår så det blev ny bekantskap idag.

 

Av och till så intog Basse sin låda på husses fyrhjuling.

 

Mer trevligt mingel med bra hundsamtal. Som ni vet har vi alltid massor att prata om, viktiga saker till skillnad från människornas tråkprat.

 

Rottis Kajsa är en mycket läraktig valp. Berätta för Bassehusse att hon är väldigt. väldigt ensam och behövde umgänge. Väldigt bra och användbar hundkunskap detta.

 

Sen till slut var det baar jag och Fido kvar. Vi delade på lite godis. det är påsk och då ska även vi hundar få påskgodis.

Så var det dags att åka hem igen.

Käkade lite och somnade.

Så ar det dags för eftermiddagsrunda.

Blev en annorlunda sån. Matte skulle kolla nåt.

 

Gick enligt henne alldeles utmärkt. Detta är kategorin tråksaker. men nåt som heter Ramslök har visat sej, alltså blir det vår. Sist vi kollade var det en decimeter snö här.

 

Plötsligt händer det!! Jag har ÄNTLIGEN ekorrkontakt. Social var den pratade massor med mej, alltså hängde jag på medan den kastade sej mellan träden. Matte hade diverse märkliga åsikter , inget att bry sej om. Eller det slutade med fångenskap i koppel för mej.

Vet ni, det blir hundträff i morgon också. tror jag gillar påsk om det innebär en massa trevligt med kompisar.

Sen ska jag åka till mattes mamma som blir väldigt urgammal i morgon. Hon fyller visst 90 år. Kanske kan det finnas en eller annan köttbulle där.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards