wilmablogghund

Alla inlägg den 26 april 2023

Av Wilma Border collie - 26 april 2023 18:00

Blev lite märkligt i morse, Basse skulle hämtas senare så jag fick stå ut med smaklös tråkfrukost och nsam morgonrunda. Fast jag hade i alla fall tur och träffade favoritgrannen.

Så skulle jag hämta Basse, hittade honom på ett ställe där jag inte brukar vara.

Åkte vidare.

 

Hamnade här. Ligger utanför Malmköping och heter Idéfarmen. Ett ställe där de har en massa saker på gång hela tiden. Jag och Basse passade bilen medan matte planerade med ägaren. Nånting som rör svamphundar är på gång under sommaren. Återkommer om vad det är när de planerat klart och bestämt datum.

 

Detta är vägen mot en av våra bra lekplatser. Planen var att vi skulle dit efterom vi var i närheten. Men det blåste runt invånare från Norra ishavet och dessutom försökte det regna. Blev inte som planerat.

 

Hamnade hemma vid skidbacken istället. Lika bra att lämna hälsningar till eventuella kompisar. Vi gör som sagt allt tillsammans.

 

Ännu har inte all underbar konstsnö dött men den minskar väldigt snabbt nu. Sprang och lekte en hel del.

 

Basse passade på att rulla sej, men den börjar vara bra blöt och mjuk nu.

 

Nej Basse vi ska inte brottas nu, jag tänker njuta av några sista rull innan allt har dött.

 

Lekte en massa på ett annat ställe där all snö dött.

 

Lekte en massa med bollen och funderade på varför inte Basse ville jaga mej och bollen.

 

Han och hans sorkar. Nu hittade han nåt nytt ställe att leta på.

 

Han missade allt godis som Hare vänligt nog hade lämnat till oss. Jag såg till att städa bort allt.

 

Gick och kollade hur det gick för Basse. Som vanligt, inte alls. Sorkarna håller sej undan. Funderade på om jag skulle hjälpa till men kom fram till att sorkjakter är inte min grej.

 

Jag hittade lite mer hargodis. Kolla Basse grop bredvid mej, vissa är desperata.

 

Envis är bara förnamnet på vad Basse är när han är på sorkjakt, Tillslut höll han på att gräva ner sej helt och fortfarande ingen sork.

Men det blåste så iskallt och försökte regna så vi skulle hem istället. Matte frös och vi riskerade regnskador.

Var faktiskt skönt att komma hem,, käkade lite och somnade.

Gick på eftermiddagsrunda, fortfarande iskallt och inte träffade vi några vi känner heller. Tråkrunda.

Så skulle Basse hem, I går vägrade Nisse och blev kvar men idag så fick han åka med Basse hem.

Lyssnade på människornas tråkprat, tydligen väntar en sån där tråkmorgon i morgon men sen ska jag hämta Basse och vi ska till en skog där vi inte varit på flera hundliv eller nåt. Blir säkert bra







Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards