wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 maj 2019

Oväder och avslöjad

Av Wilma Border collie - 21 maj 2019 17:48

Under en tid så har matte har matte haft mina bakre delar som sitt stora intresse. Ett par gånger per dag har hon kommit med en bit papper och torkat mej i baken. Korkade påhitt jag sköter min hygien alldeles ypperligt på egen tass.

I går kväll var det dags igen, onödig torkning. Sen viftade matte triumferande med pappersbiten som hade några droppar blod på sej. Ja ha så nu har du börjat lukta gott, visste att det var på gång. Äsch, jag hade tänkt klara av detta i smyg så jag skulle kunna leva som vanligt och träffa vilka jag vill.

Så blev det idag, redan när jag var ute på morgonrundan hade ovädret slagit till. Var riktigt varmt redan vid halv åtta.

 

Ensam och övergiven försedd med en del fullkomligt onödiga restrektioner ska jag fördriva en del tid. Kollade men såg inga jag känner nånstans.

 

Hallå Ekorre!!! Såna får jag umgås med, men det fanns ingen i närheten och förövrigt så vägrar de ju alltid umgås med mej.

 

Passerade campingen. Så många hanar som det varit här, massor med spår av dom och jag la mycket tid på att berätta att nu luktar jag gott. Tänker att det vill de säkert känna till.

 

Gick till sjön och badade lite och drack vatten. Fick vara på fria tassar eftersom det var alldeles övergivet där.

 

Käkade en massa gott gräs också, blev kallad kossa igen. Tycker fortfarande att vegetariska matte ska prova, gräs är gott.

 

Inspektera bryggor är viktigt, inte för att jag egentligen vet vad jag tittar efter men alla bryggor måste undersökas. Fast en fågel som heter Mås var synnerligen irriterad på min närvaro, den flög över mej hela tiden och sa massor med fula ord. Enligt matte har den nog fågelvalpar på gång i närheten.

 

Jo den här gamla trädstammen brukar ge godis. Hade tur det lönade sej idag också.

 

Frömjöl är säkert bra för pälsen. Alltså plaskade jag runt i det en stund i brist på bättre sysselsättningar.

 

Passerade Ossys gamla dagis. Umgicks med människorna, fick godis och vatten. Slappade ett tag i skuggan medan människorna pratade en massa tråk.

 

Så dök Rick upp. Han tillhör de som är tillåtet att umgås med för han saknar väsentliga kroppsdelar. Men det var så ovädershett att jag bara hälsade kände inte för lek.

 

Inez var också med, men samma sak där jag hälsade bara. 

 

Kollade de där fröna. Alla höll sej där de ska under jord, dröjer nog inte innan det kommer små plantor.

 

Funderade på om jag skulle aktivera mej en stund. Typ leka med alla saker vi har.

 

Hittade bollen och lekte lite med den, men det blev alldeles för varmt så jag la mej i skuggan istället.

 

Matte trollade fram mitt kylhalsband. Premiär för det i år och jag hoppas jag inte behöver använda det varje dag som förra eländes sommaren. Skönt är det i alla fall.

 

Tog ett hopp genom en av ringarna. Ansåg att det räckte, hetta och hormner är ingen bra kombination.

 

La mej i däcket en stund. Skönt med skugga och sval sand, fast ungefär nu påstod matte att vi kunde gå hemåt.

 

Snöar gör det fortfarande, är alldels vitt på många ställen av alla aspfrön.

 

Men titta en kompis!!!!!!! Turen kunde vara med mej.

  Dalmatiner Tilly var ute och rastade sin husse. Mycket trevligt att träffa henne, men det blev just ingen lek. Det får vi göra när det är bättre väder.

 

Har minsann rört sej snygga hanar på Tillys gata också. Undersökte noga och lämnade en massa hälsningar.

 

Gick in till Susanne och hälsade på var både varm, törstig och godissugen. Fick vatten, godis och umgänge så livet blev mycket bättre.

Passade affären medan matte hämtade nåt paket.

 

Ett paket med en massa Ramslök. Helt ointressant enligt mej, men matte var så gald för att nån otroligt snäll människa hon känner hade skickat detta till henne. Ja, ja då var hon sysselsatt medan jag slappade.

Het eftermiddagsrunda i lusfart utan att det hände nåt av värde.

Men i morgon är det dags för Jenna. Hon och jag ska åka bort och träffa några jag inte träffat på massor med månader och som enna aldrig träffat. Tror det blir en bra morgondag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards