wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 december 2020

Nosjobb

Av Wilma Border collie - 1 december 2020 18:11

Precis som vanligt i morse hämta Basse och leka en massa.

Sen var vi hemma ett tag innan vi skulle ut igen.

Hamnade i bilen och matte körde enligt oss rätt väg, Vi har helt inställda på trevlig hundshopping i vår allar bästa Grisöronaffär.

Men det var bara mänskligt tråk som skulle handlas och det skulle göras tidigt innan det blev en massa människor i affären.

 

Hamnade hemma hos Basse för matte påstod at hon hade en plan. Vi kollade, tänkte att det kanske skulle komma fler kompisar men den turen hade vi inte.

 

Fast matte plockade fram en del leksaker till oss. Bra då för då kunde vi leka med dom.

 

Frisbee var länge sen vi lekte med så dom använde vi mycket. Väldigt kul att springa efter dom.

 

Matte höll på med detta, vi skulle få leta efter de här burkarna sen.

 

Den här leksaken är stenhård. Spelar ingen roll hur mycket jag använder mina tänder, den håller, fast jag brukar aldrig tugga sönder saker.

 

Vad gör du? Tro inte att du kan göra saker i smyg utan att vi märker att du håller på med nåt.

 

Alltså hon stod och styckade såna här alldeles utsökta prinskorvar och trodde att vi inte skulle märka det. Finns ingen anledning att göra mindre bitar, vi kunde minsann ha käkat dom hela.

 

Eftersom korv inte är så vanligt förekommande så bestämde vi att det nog var en godisskog på gång. Drog och kollade ett ställe där det ibland är sån.

 

Fanns ingen godisskog men vi hittade en korvbjörk. Såna är extremt sällsynta och nu finns inte minsta lilla spår efter korv där.

 

Korven är slut och hur vi än letade så fanns det ingen mer nånstans. Pratade om vad vi skulle hitta på nu.

 

Aha dags för sånt där nose work. Väldigt skoj detta att leta efter de små burkarna som doftar eukalyptus. Satt på alla möjliga konstiga ställen. Här har jag hittat på min bil.

 

Basse var också superduktig, Han hittade på en lyktstolpe bland annat. Enligt matte är det ett elände att försöka få till bilder när vi hittar dom. Behöver jag berätta att hon pratade om kamerabatteriet ganska många gånger? Hoppas det kommer i morgon.

 

Detta var nytt, satt ett par tussar i stora däcket och de hittade Basse utan problem. Väldigt skoj detta att få använda nosen rejält.

 

Men titta! Ricki var ute och rastade sin matte och kom förbi. Väldigt trevligt med kompis.

 

Vi lekte en del innan han skulle vidare, roligt hade vi. Bjöd honom på sån där utsökt korv också.


 


Ja jag har hittat svamp kan jag få en eller flera korvbitar??

 

Fick korv eftersom jag hade hittat Champinjoner, men de är alldeles för gamla.

 

Efter att ha lekt mera så hittade vi korv i gräsmattan. Vi städade korvbitar medan matte plockade undan en massa saker.

Så var det dags att åka hem.

Hemma så somnade vi och enligt matte så snarkade vi båda två. Hon är mytoman vi snarkar aldrig! Visst vi blev väldigt trötta av nosjobbet men snarka det är en överdrift.

Gick på eftermiddagsrunda som helt enligt rutin var dötrist.

Men i morgon då är vi Flocken och då ska vi minsann röja så där som bara vi kan. Får se var vi ska utföra allt skoj.


 
 
Ingen bild

Inga-Lill

1 december 2020 19:29

Ja, korvbjörkar de kan bara växa nere hos er, för jag har aldrig sett såna förr, ni har allt världens i särklass bästa matte, som hittar på skoj saker, för er att göra hela tiden.

Klappar i mängd till de duktiga hundarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards