wilmablogghund

Alla inlägg den 9 december 2020

Av Wilma Border collie - 9 december 2020 18:10

Ordning i tillvaron igen. I morse fick jag åka och hämta Basse och ha en massa trevligt morgonbus.

Var hemma ett tag och sen skulle vi till dagens skog, ännu bättre vi hämtade Jenna alltså full Flock.

 

Nå släpp loss oss! Vi är i Engelska skogen och vi behöver springa, leka och en massa annat.

 

Så nu ska vi massor med viktigt, den långsamma människan kan komma sen.

 

Suddväder så massor med suddbilder, men skoj hade vi. Gäller att passa på när vi är Flocken för människor kan hitta på en massa dumheter.

 

Vissa de badar i allt de hittar. Gott om vattenfyllda diken nu,helt okej att drick utr men bada är för kallt.

 

Basse han provade bäcken mellan sjöarna men matte hade åsikter och hotade honom med fångenskap om han inte genast upphörde med detta.

 

När är det äntligen mycket vatten i den och det strömmar så mycket att vi har inte i den att göra enligt matte.

 

Jag bestämde att jag skulle gå och kolla en viktig sak. Enligt matte ingen idé.

 

Jag har alltid rätt och den som tittar mycket noga på bilden ser mitt fynd nera i högerkanten av mossan. Matte trodde att hon hade hallucinationer.

 

Det var ingen hallucination, det var en Svart trumpetsvamp fast de borde vara döda sen länge. Men eftersom det är varmt hade denna överlevt, fanns för övrigt bara den.

 

Och de andra två tror att de ska nåt, typ smygbada i bäcken eller nåt. Skulle inte tro det, jag har stenkoll.

 

Matte hade nån plan att vi skulle gå till huset, men jag bestämde att vi skulle ta en annan väg. Fick med matte på planerna, vi kan kolla huset nästa gång.

 

Vissa badgalningar uppfann nån ny lek som gick ut på att knuffa varandra i sjön. De påstår att den är jätterolig, tror jag inte ett ögonblick på.

 

Ha! Jag har intagit stenen och ni får inte plats, jag är Drottningen!!

 

Fast sen lekte vi en massa. Pinnkamp där vi alla tre skulle ha samma pinne är väldigt skoj. Ovagjort eftersom pinneländet inte höll för våra krafter.

 

Grått och mörkt över Bäversjön. Solen den är tydligen utrotad och i bland försökte det regna också.

 

Badsäsongen är över, men det vägrar Basse att förstå. Enligt honom är det skönt och uppfriskande och Jenna var också i.

 

Bäversjön har mycket gott vatten så jag drack men bada gör jag absolut inte nu.

 

Hälsade på där Bäver bor. Bäver är mycket aktiv nu, han hade fällt många träd och tillverkat bra pinnar också.

 

Basse gav sej ut i sjön, hörde nåt om att han skulle leta efter Bäver. Men de planerna fick han ge upp.

 

Han kom tillbaka så jag körde en Pinnkamp med honom. Var snäll och lät honom vinna eftersom han förlorst mot Jenna flera gånger.

 

Spanade över sjön från en bra sten, tänkte att vi kanske skulle se nåt spännande men inte det. Allt var alldeles övergivet och tyst.

Lekte mer och hade skoj, men det blev bara konstiga suddbilder.

 

Sista flockspringet. Vi närmar oss stora vägen och bilen så fångeskap väntar. Dessutom hade vi roat oss ett par timmar och det började regna.

Åkte hem, lämnade Jenna. Käkade lunch och sen somnade vi.

När det var dags för eftermiddagsrunda så tänkte vi hämta Jenna men det blev vi blåsta på. Behövdes inte alls idag. Dumheter!!

Gick en vanlig tråkrunda utan några händleser av värde.

I morgon väntar nån annan bra skog.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards