wilmablogghund

Alla inlägg den 20 december 2020

Av Wilma Border collie - 20 december 2020 18:04

Blääää, tänk om denna fängelsevistelse kunde vara över.

Ensam tråkrunda i morse såg varken hundar eller människor.

Skulle på nån längre runda, blev inte skjutsad för mina bra skogar var troligen upptagna av jägare.

 

Bedrövligt, hela Malmköping, eller i alla fall Heden  är alldeles dött. Bara jag ute och inte fick jag ta vägen mot Basse heller. Tänkte att jag kunde ha smitit förbi hundträffen, men det var en önskedröm.

 

La en massa tid på höga benlyft. Bäst att berätta för alla hanar att jag gärna träffar dom. Enligt matte onödigt jobb eftersom jag inte alls får träffa hanar. Dumheter jag träffar vem jag vill när jag vill!!

 

Här har jag inte gått på väldigt länge. Kanske att det kan finnas nåt skoj eller att jag träffar nån trevlig hund som vill umgås.

 

Här brukar jag ha en massa skoj med Flocken. Perfekt ställe för en massa flockspring och annat skoj. Men nu såg det mest tråkigt ut. Alldeles övergivet.

 

För övrigt är det nog vår eller nåt nu. En maskros tänker blomma.

 

Leka med bollen? Nä vet du jag tror inte att jag gillar att leka med bollar. Men kasta den så får vi se om jag har lust att leka med den.

 

Nä jag leker inte med bollar, eller det gör jag om jag har kompisar. Nu var bollen trist så jag struntade totalt i den.

Dessutom hörde jag nåt längre bort.

 

Blä! Skulle ha gått en runda jag inte gått på många evigheter, men det ställdes in. Från det hållet hördes både jakthundar och skott så dit skulle vi inte alls enligt matte.

 

Var en sväng in i skogsdungen. Hade nämligen Ekorrkontakt här en gång för länge sen. Men inte fanns det nån sån som ville umgås inte. Hundlivet var bedrövligt.

 

Tog en annan väg, blev fånge ifall vi skulle möta nån annan hund. Och? Jag behöver träffa kompisar och gärna snygga hanar. Kunde ha varit på fria tassar för vi mötte ingen.

 

Gick en sväng på en annan liten väg som egetligen inte leder nånstans. Men kanske skulle jag hitta nåt skoj där.

 

Hm, undrar om det finns nåt skoj här under? Gjorde det inte, fanns ingenting.

 

Nå tänker du komma den här veckan eller? Gnäll inte över leran jag klarade det hur bra som helst och har inte ens lerfärgade tassar.

 

Suck, hon kom men människor kan inte hantera lera. Fick vänta i evigheter medan matte stod i en liten bäck för att bli av med vad hon påstod var flera ton lera under kängorna.

 

Dagens höjdpunkt, jag har hittat svamp! Fick självklart en massa beröm och ett par välbehövliga godisbitar.

 

Såna här Vinterskivlingar. Det är matsvamp och de växer nu på vintern, men eftersom det bara var några få så sitter de kvar på sitt träd.

 

Växte såna här krös där också. Märkliga svampar som är som gelé, inget ätbart men enligt matte vackra.

 

Men gnälliga människa! Leran är inte alls hal om man har fyrtassdrift. Jag sprang uppför backen som ingenting medan matte halkade.

 

Här har det minsann gått hundar jag känner. Hittade mycket spår efter dom, men tyvärr så träffade jag aldrig nån av dom. Lika bra enligt matte eftersom hon vet att några av de jag inte får umgås med nu går här ibland. Dumheter jag träffar som sagt vem jag vill.

 

Jaha fånge igen för nu är vi i befolkade trakter där spårvagnarna bor.

 

Det är nog vår, först maskrosen och nu en spårvagn som var ute. De brukar vara borta på vintern.

 

Hittade mer trevliga dofter och lämnade en massa hälsningar.

Gick hem, hade inte träffat varken hundar eller människor jag känner.

Lika trist eftermiddagsrunda för idag hade inte matte den goda smaken att skjutsa mej till Basse.

Men i morgon ska jag hämta Basse alldeels som vanligt. I den bästa av världar så skulle vi ha varit Flocken i morgon, men Jenna vårdar sjuk människa och sen har hon sån där onödig semester. Kommer att ta många år innan vi är Flocken igen.

Men jag och Basse kan säkert hitta på nåt skoj i morgon och jag slipper vara ensam.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards