wilmablogghund

Alla inlägg den 17 december 2020

Av Wilma Border collie - 17 december 2020 18:03

Inget sova kvar för Basse i går så i morse åkte jag som vanligt och hämtade honom. Alltså vanliga rutinerna med en massa trevligt morgonbus.

Så när vi varit hemma ett tag, käkat frukost och slappat en stund skulle vi åka till skogen. Matte hade funderingar på en helt ny runda. Men den blev det inte, där det går att ställa min bil var det så lerigt att matte ville inte ens prova. Hörde nåt om att köra fast långt bort i skogen är ingen bra idé.

 

Ja men det här blir lika bra. Den där nya rundan vi bara gått en enda gång tillsammans med Moha och Troy. Hade varit trevligt om de hade varit med men skitmatte påstår att jag får inte alls träffa Troy nu. Dumheter! Jag umgås med vem jag vill!!

 

Undrar om han blir klar nångång där inne i skogen. Basse är ganska diskret när han ska göra nummer två så han försvann in bland granarna.

 

Han kom så vi kunde fortsätta. Hade massor att kolla. Tyvärr inga spår av snygga hanar. Mycket bra påstod HonSomFörsökerBegränsaMittUmgänge. Dumheter med detta fängelse, jag behöver ha koll på hanarna jag.

 

Kollade en massa i skogen. Hade inte hänt nåt av värde sen vårt förra besök.

 

Till Basses enorma glädje är alla diken välfyllda med vatten. Vet inte hur många han badade i.

 

Går precis lika bra att dricka gott lervatten i pölarna på vägen.

 

Ja, ja vi kommer. Det var bara väldigt nödvändigt att kolla de där granarna där det en gång för länge sen faktiskt fanns en Ekorre. Tänk om den hade kommit tillbaka och längtat efter sällskap??

 

Hade matte fått bestämma så skulle vi ha tagit en väg till höger alldeles utanför bild. Men det hade vi ingen tanke på just då. Vi kan minsann våra skogar och har viktiga saker att göra.

 

Vi skulle kolla bryggan och sjön. Visst här var vi för inte så länge sen, men det kunde ha hänt massor.

 

Sen fick jag vänta i evigheter medan Basse badade i vassen. Till slut så kom han och pratade om hur skönt det är. Jag vet minsann annat jag.

 

Lekte en del och hade Pinnkamp, men det var en sån där usel pinne som inte höll för våra käftar av stål.

 

Basse hittade en bättre pinne. Men den tog jag hand om för den hade god bark som jag behövde käka upp.

 

Så gick vi till den där vägen vi skulle gå. Basse belv utsatt för samma hot som Jenna brukar drabbas av. Vad rullar du i? Vill du gå hem? Han behövde inte gå hem för det var inget äckel bara nåt som doftade ljuvligt i hans värld.

 

Fortsatte och vi hade inte tid att vänta på den långsamma människan som går och tittar på en massa tråk. Vi hade massor med viktigt att göra.

 

Hittade en björk som blommade. Den har blommat en gång förut när jag och Jenna gick en bit här. Nu finns det inga spår kvar av några ostblommor.

 

Fortsatte vår runda, hade fullt upp hela tiden. Mycket att hålla reda på både efter vägen och inne i skogen.

  

Matte hittade en trillingbjörk. Tänk om denna kunde blomma, skulle vara perfekt om vi är Flocken. En stam till varje hund.

 

Nej du, tro inte att du ska få en bild när jag badar i diket. Ska bara dricka gott lervatten.

 

Basse han badade däremot. Hörde nåt om att det är viktigt att kolla så alla diken är badvänliga.

 

Jaha en sista koll för nu är vi fångar och nära bilen. Hittade en doft vi diskuterade länge och noga. Så bra detta att vara minst två så vi kan prata om sånt här viktigt.

Åkte hem, sov och ute regnade det.

Gick på eftermiddagsrunda, som vanligt en trist sån och det försökte regna.

I morgon då har vi en del att pyssla med. Bland annat så ska vi fira Kleptoman Leya som fyller år och så ska nåt annat göra också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards