wilmablogghund

Alla inlägg den 13 december 2020

Av Wilma Border collie - 13 december 2020 18:08

I morse var det minsann inte så där bra att jag skulle hämta Basse. Nädå, det väntade en ensam morgonrunda och sen passa dörren i några veckor.

 

Så äntligen framme, ingen Basse som behövde lift fanns det efter vägen heller. Enligt matte så var han inte hemma men skulle komma sen. Kollade om det passerat några snygga hanar, men nä inget av intresse.

 

Roade mej på egna tassar med kampgrejen en stund. Jo det var okej men den är mycket roligare när man är minst två hundar.

 

Dagens femtioelva nyanser och grått och den ständiga skymmningen som råder.

 

Äntligen kommer det kompisar, mycket trevligt. De två hundarna som var nya i går kom och ytterliagre en är på väg i sin bil.

 

Blir bra detta nu ska vi umgås och jag ska passa på att berätta mer viktiga saker.

 

Hann med en del inna det kom fler kompisar och Basse kom hem igen, Nu ska vi ha en massa skoj.

 

Jaha där tränar Mikko och Tilly dans och jag behöver faktisk ha bollen. Fick vänta en liten stund ville inte störa dom mitt i träningen.

 

Basse och den lille valpen som kommer i bland hade massor med skoj. De sprang som om de aldrig nånsin fått springa förr.

 

Självklart massor med mingel och trevliga samtal också. Vi vet att det tar många evigheter innan vi träffas igen och jag lever under hotet om kommande Hormonhäxefängelse. Tänker inte alls sitta i nåt fängelse.

 

Mera lek, bäst att passa på. Skoj har vi.

 

Minglade runt mer. Måste hinna umgås med alla och vi var riktigt många hundar idag också.

Men som vanligt så har allt skoj ett slut, helt plötsligt så började hundar släpas mot sina bilar av månniskorna.

 

Basse han tittade efter alla kompisar som vi vet att inte inte träffar förrens nästa hundträff. Tänk om människor kunde begripa att vi borde ha hundträffar i massor med timmar.

 

Jaha, jag har släppt in Basse i hans hus och nu ska jag åka hem, ensam och övergiven.

Somnade när jag kom hem, gick på trist eftermiddagsrunda.

Så en annan sak. Hemska människor ägnar sej ut vidrig smuggling av sjuka valpar från utlandet. Jag är född i Tjeckien och matte har fått frågor om ifall hon tror att jag är insmugglad. Det är jag absolut inte, jag föddes på en kennel där och växte upp med mamma och syskon. Sen när jag flyttade till mitt första hem i Sverige så var alla mina papper i ordning och jag hade fått alla sprutor. Stamtavla har jag och den är registerad i Svenska kennelklubben så jag kom på helt laglig väg.

I morgon ska jag och Basse hitta på nåt skoj.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards