wilmablogghund

Alla inlägg den 10 december 2020

Av Wilma Border collie - 10 december 2020 17:56

Lika bra i dag. Vanliga morgonrutinen med att hämta Basse.

Sen när det var dags för skogsrunda så hämtade vi Jenna, Flocken i dag också alldeles perfekt.

    

Så framme och här har vi inte varit på ganska länge. Nu ska vi röja loss, har inte lekt på väldigt länge, eller i alla fall inte sen igår.

 

Hade fullt upp med en massa skogsröj och kolla vad som hänt sen sist.

 

Bäckarna har minsann fått en massa vatten. Välbehövligt och vissa var mer i dom än på land. Enligt matte så porlade det som värsta vårbäckarna.

 

Det hände att jag fick sällskap i bland. Typ när jag sa åt dom att komma och hjälpa till att kolla viktiga hundsaker. Det där vattnet är för kallt.

 

Fast de var lika snabbt tillbaka i bäckarna igen. Jag tror faktiskt att Vattentjuven har gett upp för i år så de behöver inte uppföra sej som om vattnet ska vara stulet om två minuter.

 

Fanns faktiskt god bark att äta. Nyttigt och stillar hungern, när den är lagom fuktig så är den alldeles utsökt.

 

Kom till sjön, hittade faktiskt ved på ett ställe. Men eftersom det inte var engelsk ved så blommade det inga ostblommor på den. Finns bara på veden i Engelska skogen har vi insett.

 

Bryggkoll är viktigt, den var i perfekt skick. Jag drack vatten och Jenna hade koll på Basse som badade i vassen. Jodå, jag såg hur hon också var i sjön.

 

Badgalningen återkom, bra för vi hade minsann mer att göra.

 

Som detta en rejäl Flockbrottning, såna är väldigt roliga. De slutar alltid oavgjort också.

 

Ja, ja vi kommer. Hade bara en massa viktiga saker att kolla här borta. Du vet sånt som ni människor inte begriper.

 

Nu är det så här att vi har röjt så mycket och grejat med annat viktigt att vi behöver extraenergi. Var snäll och ge oss nåt. Jo vi fick så vi kunde fortsätta, hade nämligen många planer.

 

 Jag och Basse hade panerat att vi skulle visa Jenna den där nya rundan. Hon missade den då när vi gick den med Moha och Troy. Men enligt matte får det bli nästa gång vi är där.

 


Tog den vanliga och det fanns många intressanta dofter och spår. Hade hänt en hel del under vår frånvaro, behöver egentligen kolla alla skogar oftare. Men vi har så många att det är inte lätt att hinna med alla.

 

Lekte mer, bäst att passa på. Vem vet nr vi är Flocken igen och Jenna sa att hon hört att det är sån där onödig semester på gång om ett tag. Minns hur det var i somras, då var det semester i flera hundra år.

 

Tänkte smyga i väg och kolla ett ställe där jag har haft Ekorrkontakt. Men inte så enkelt så jag hade Skvallermaskinen och Jenna är välutbildad Skvallerbytta. Fanns säkert ingen Ekorre där.

 

Funderade på att dömma en brottningsmatch mellan Jenna och Basse.

 

Äsch, struntar i att vara domare, det är roligare att Flockbrottas alla tre. Hade mycket skoj ett tag.

 

På väg mot bilen och vissa skulle bada mer i bäckarna. De litar inte på att de inte är stulna nästa gång vi kommer hit.

 

Provade faktiskt bäcken. Var törstig efter allt röj. Vattnet var väldigt gott men det var för kallt om tassarna.

 

Fast Jenna försökte få mej att förstå att det går alldeles utmärkt att bada och vara länge i vatten. Nä jag håller inte med henne.

Gick till bilen, åkte hem och när vi åkte så lyckades amtte hitta ett par outforskade ställen.

Hemma har hon studerat karten så vi har nya ställen som kan vara väldigt bra att kolla framöver. Nya skogar är alltid trevligt.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, trist sån utan nåt av värde.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards