wilmablogghund

Alla inlägg den 5 december 2020

Av Wilma Border collie - 5 december 2020 18:09

Började med en urtrist ensam morgonrunda. Sen passade jag dörren de vanliga många veckorna innan matte bestämde att det kunde vara dags att åka.

 

Nu så!! Hittade minsann en liftare efter vägen som kastade sej in i min bil och var så glad över att få skjuts.

 

Utsläppta och eftersom vi inte sågs igår hade vi massor att prata om.

 

Lekte självklart en massa och hade funderingar på om vi skulle spela lite fotboll. Nåt skulle vi hitta på medan vi väntade på att det skulle komma flera.

 

Vädret var knappt dagsljus och massor med nyanser av grått. Försökte regna men det slutade innan vi blev skadade.

 

Men nu äntligen kommer det nån. Bäst att möta vem det nu är som kommer.

 

Labrador Alice var det. Mycket trevligt, har inte setts på en vecka så det var mycket att prata om.

 

Så nu har det kommit flera och Siggehusse planerar att spela fotboll med oss. Nu gäller det att vara med för bollen kommer att sparkas långt.

 

Nu gäller det. Visst jag fuskar för jag hittade en annan boll, men vadå det går utmärkt att ha två. Blev mycket spring efter fotbollen.

 

Fast sen slutade det med att Sigge vann. Ja, ja jag kan inte vinna jämnt.

 

Fast jag gav inte riktigt upp. Funderade på om jag skulle kunna lura av honom den. Är ju bra på sånt eftersom jag alltid lyckas sno den från Basse.

 

Äsch, jag tar den lilla i stället, boll som boll. Den stora kan jag leka med mycket oftare än Sigge som bara kommer en gång i veckan.

 

Kärlek kan uppstå plötsligt. Silla hon belv alldeles väldigt kär i han som den dementa självklart glömt namnet på.

 

Så var det detaljen med de svältande hundarna. Tack och lov så hade Siggehusse lite godis att bjuda oss på så vi kunde fortsätta med allt viktigt.

 

Så ny energi och jag och Alice tänker minsann se till att Basse inte alls får ensamrätt på bollen. Mycket bra att kunna samarbeta.

 

Som vanligt en massa viktiga hundsamtal också. Vi har alltid en massa att prata om.

 

Minglade runt bland människorna. De pratade som vanligt en massa tråk och godisutdelningen kunde ha varit mycket bättre.

Lekte mer, matte lyckades få mängder med oanvändbara suddbilder. Ska skicka henne på kurs så hon lär sej ta ordentliga bilder och inte skylla på dåligt ljus och annat krafs.

 

Äsch! Alla har försvunnit men jag och Basse var nog inte alls klara. Vi spelade lite mer fotboll en stund.

 

Sen slutade det så här, Basse ska gå in i sitt hus och jag ska åka hem. Korkat vi kunde ha lekt mycket mer.

Åkte hem, hade tråkigt.

Gick på eftermiddagsrunda, träffade ett par människor jag känner. Passerade torget och där stod Basses bil. Han satt i den och ropade på mej, Men tro inte att vi fick träffas. Hörde bara att ni ses i morgon. Det är många månader innan det blir i morgon!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards