wilmablogghund

Alla inlägg den 19 december 2020

Av Wilma Border collie - 19 december 2020 18:07

Idag är det lördag och borde alltså vara en sån där väldigt bra dag.

Morgonrunda i ensamhet och sen passade jag dörren av vana. Visst matte påstod att jag är fängelsekund och inte alls skulle åka på hundträff för att leka och mingla. Men hoppet är det sista som lämnar hunden så jag hoppades på ändring.

Sen skulle jag ut och hamnade i min bil, trodde först att matte hade kommit på bättre tankar eller att det var så att Jenna skulle hänga med mej idag.

 

Äsch!! Inte hamnade jag där jag borde vara inte och ensam är jag ingen Jenna heller.

 

Visst det var ett tag sen jag var här så jag hade en del att kolla. Hittade spår efter andra hundar, tänk om jag skulle ha sån tur att jag skulle träffa nån?

 

Nä det var alldeles ödsligt överallt.

 

Ja, ja inspektera bryggor är viktigt så det kunde jag fördriva en del tid med.

 

Hm de här stolparna lutar. Ser inte alldeles bra ut enligt mej, måste ha koll på dom. Bryggor måste vara i bästa skick.

 

Hittade faktiskt svamp. Fick självklart beröm men det var Svavelgul slöjskivling och det är ingen matsvamp så de är kvar.

 

Den gamla ihåliga eken hade i alla fall ostblommor, ska vara glad för det lilla tydligen.

 

Kollade en brygga till, den var i alldeles utmärkt skick. Drack lite vatten och Båvens vatten var lika gott som alltid.

 

Matte hade en av mina bollar med sej. Jo den var rolig i två minuter, sen tröttnade jag. Mycket roligare att leka med bollar och annat om man är flera hundar.

 

Kollade av mer men det fanns inget skoj nånstans. Mitt hundliv var pest.

 

Kom tillbaka till bilen. Flugor borde inte vara aktiva nu, men denna kröp runt på min bil. Den blåste nog iväg när matte började köra.

 

Nästa ställe, här var det många evigheter sen jag var. Kanske skulle det finnas nåt spännande här?

 

Här ska det ligga massor med båtar, men alla är på land nu ifall isen skulle vakna. En gång var jag här en vinter och då var det så tjock is att de körde med bilar utanför här.

 

Här har det minsann gått hanar. Fanns spår efter flera stycken, jag lämnade många hälsningar till dom. Tänkte att de behöver veta att jag kommer att bli alldeles oemotståndlig om ett tag.

 

Varför är jag fånge? Där borta var det en Ekorre, tänk om den skulle vilja umgås? Enligt matte var jag fånge bara för att jag är Hormonhäxa råkar lukta gott och det kanske skukke vara nån hane där. Nu missade jag helt att försöka etablera kontakt med Ekorre.

 

Vadå hanar?? Det är alldeles övergivet överallt, inga hundar eller människor nånstans. Kunde visst ha varit på fria tassar.

 

Dags att gå till bilen igen och åka hem.

Hemma så hade jag tråkigt och funderade mycket på allt skoj som jag säkert hade missat. Alla trevliga kompisar, lek, mingel och viktiga hundsamtal.

Men när det var dags för eftermiddagsrunda så hamnade jag i bilen igen.

 

Titta!! Matte tyckte synd om mej så hon skjutsade mej till Basse! Underbart med sällskap ett tag. Fick en massa skvaller om hundträffen och Basse sa att han hade saknat mej.

 

Suddig mobilbild eftersom kameran var hemma, men vi hade en massa skoj med en frisbee bland annat.

 

Jagade varnadra och lekte med frisbeen så vi blev ännu suddigare. Var så roligt att äntligen ha sällskap. Men sen började det bli alldeles för mörkt så det var bara att säja hej då till Basse och åka hem igen.

Blev i alla fall väldigt bra en timme. Tänker leva länge på denna.

I morgon blir det tråkdag igen, vet inte hur jag ska fördriva den. Mina stora skogar kan vara fulla med jägare så jag får hitta på nåt annat att göra.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards