wilmablogghund

Alla inlägg den 14 december 2020

Av Wilma Border collie - 14 december 2020 18:04

Bra dag. I morse var ordningen återställd så jag åkte och hämtade Basse. Alltså vårt vanliga morgonbus innan vi skulle hem till mej.

Matte hade en plan för vad vi skulle göra idag så vi hamnade i min bil igen.

Kände igen vägen och tänkte att med tur så skulle det vara dags att träffa Moha och Troy igen.

 

Kom fram och där fanns tyvärr inga Moha och Troy men där emot ett hungrigt hästmonster som tänkte käka upp oss till frukost. HonSomIngetBegriper påstod med en dåres envishet att det är ett föl som är väldigt gulligt.

 

Om vi inte varit fångar så hade vi sprungit snabbt, väldigt snabbt men nu släpade vi på den långsamma som fortfarande pratade om det söta fölet. Vi var mest glada för att vi överlevde.

 

Nu så på fria tassar så nu ska vi springa, leka och göra en massa annat viktigt. Var dessutom ett tag sen vi var här sist så vi hade mycket att pyssla med.

 

Drog till sjön för den är viktig att kolla. Eller Basse anser att den är extremt viktig och jag hänger på.

 

Han är inte klok, man badar inte i mitten av december. Men Basse var så intresserad av ett par fullkomligt asociala svanar. De syms som vita prickar och ville inte alls umgås med oss.

 

Faktiskt så får sjön mer vatten för varje gång, inte så länge sen de här träden stod på torra land. Börjar tro att Vattentjuven rest på semester och där kan han stanna.

 

Fortfarande finns det delar kvar av den där blå plastmojen. Hade massor med skoj med den en stund, sen fick Basse låna den.

 

Dåre! Var vi inte överens om att badsäsongen är slut? Tydligen inte för Basse fortsatte plaska runt i sjön. Matte försvann in bland buskarna till höger om mej. Nu skulle det kollas efter trollens händer igen.

 

Det hade minsann fötts nya Trollhänder. De är så små ofta bara 1-2 centimeter i diameter menn söta och tydligen ganska ovanliga.

 

Jag kan dom så jag hjälpte till och letade. Här har jag hittat och Basse kollar noga vad jag gör.

 

Här syns det varför det heter Trollhand, den här har ett stadigt tag runt en gren.

 

Vissa kan bli riktigt stora, som denna flera centimeter.

 

Du har väl inte glömt att de växer här också? Tänkte att det var lika bra att påminna den förvirrade människan.

 

Basse är väldigt smart, han har fattat att det lönar sej att hitta de där små svamparna. Fast han tog det till nya nivåer genom att klättra upp på stammen och markera. Det syns två små prickar i mossan under hans huvud.

 

Så där färdig med alla Trollhänder så nu ska vi ägna oss åt en massa annat viktigt. Har en hel del att kolla.

 

Så var det den lilla detaljen hitta Basse bland alla vissna eklöv. Kallas för att bli ett med naturen eller nåt. Har hänt att matte har trott att han försvunnit och börjat kolla hans Skvallermaskin.

 

Var en sväng vid den där kraftstenen också. Den är mycket, mycket speciell och jag och Basse känner också av det.

 

Diskuterade om vad vi skulle göra och vilken väg vi skulle välja. Gäller att vara överens.

 

Lekte mera eftersom vi kollat allt viktigt. Bäst att passa på när vi har chansen.

 

Jaha slut på det roliga, vi är fångar och ska gå till bilen. Men vi hade ett par bra timmar i alla fall.

 

Men titta där borta. Himlen ser minst sagt märklig ut, det där som för länge sen fanns och kallades sol försöker visa sej. Nu var det inte mer än så här och bara en kort stund, men nåt annat än alla nyanser av grått.

Hem käkade lunch och sov ett tag.

Trist eftermiddagsrunda och dessutom så försökte det regna.

 

Du och jag Basse, så här såg det ut en stund innan Basse skulle åka hem. Vi sover gärna så här tätt tillsammans.

Livet är bäst när man är flera.

I morgon då är vi Flocken så då ska vi röja som bara vi kan.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards