wilmablogghund

Alla inlägg den 8 december 2020

Av Wilma Border collie - 8 december 2020 17:54

Dagen började alldeles eländigt enligt mej. Matte talade om att Basses husse meddelat att Basse var med honom idag.

Elände, jag gick en ensam morgonrunda och jag övertygad om att en totalt ensam tråkdag väntade.

Gick hem och deppade.

 

Gick ut igen, Heden var alldeles öde. Lekte lite med min boll, men tröttnade snabbt. Mycket roligare att leka när man är flera.

 

Kollade och hittade massor med spår efter snygga hanar, la en hel del tid på att ta reda på vilka och lämnade hälsningar. Måste berätta att jag kommer at bli oemotståndlig om ett tag.

 

Skulle ta en sväng i skogen och då hände det. Titta jag hittade minsann Mikko som var ute och rastade sin matte. Äntligen sällskap!!

 

Vi hade en hel del att prata om. Mikko var sjukskriven i helgen och missade hundträffarna så jag delade med mej av en del viktig information.

 

Ännu bättre människorna kom fram till att vi kunde ha sällskap. Perfekt så slapp vi ensamheten båda två.

 

Överallt efter elljusspåret så finns det tomtar. Jag vet att det brukar löna sej att hitta dom och markera. Jodå, det gör det nu också, fick beröm och godis när jag nosade på dom.

 

Mikko var en duktig elev för han kom snabbt på att det lönade sej att hitta de där tomtarna. Vi letade upp ganska många och mycket trevligare att göra det när man är två.

 

Försökte lära Mikko det här med att bänkar ofta är lönande, men där hade jag ingen framgång. Fast jag fick godis för besväret.

 

Efter att ha dragit runt ett tag och kollat en massa viktigt och umgåtts så lekte vi en del ovanför skidbacken.

 

Som vanligt var vädret femtioelva nyanser av grått, människorna gnällde men jag och Mikko hade trevligt.

 

Försökte ha kurs i det här med bord, men Mikko var inte intresserad tyvärr. Fast jag fick godis eftersom detta är ett mycket bra bord.

Fortsatte att dra runt ett tag innan Mikko skulle hem och jag skulle åka och göra nåt. Antog att det var nåt tråk.

 

Perfekt! Det var inte alls tråk, nu ska jag shoppa! Har inte shoppat på många, många evigheter.

 

Alltså det finns precis hur mycket som helst att shoppa. Det ena bättre än det andra och jag måste noga kolla ifall det kommit in nya bra saker i sortimentet.

 

Det är visst jul snart så det gäller att kolla vad jag vill ha i julklapp också. Helst hela affären men det kan jag noga bara drömma om. Hörde att matte pratade om att hon minsann såg vad det ska bli.

 

Prova lösgodiset för bara inte missas. Bara att peta med nosen så här.

 

Klart bara att hämta en bit, höra mattes tjat om att jag stjäl. Gör jag inte alls, jag bara provsmakar så det är gott och att kvaliteten är perfekt. Som vanligt var det utsökt.

 

Jo jag undrar skulle jag kunna få lite shoppinggodis?

 

Så klart jag fick. Detta är höjdpunkten när jag shoppat och det är mycket gott godis också.

Åkte hem, slappade och hade tråkigt.

Sen var det dags för eftermiddagsrunda, trist sån trodde jag.

 

Hm, undrar om detta är möjligt? Jag är på väg mot källardörren i Jennas hus, men hon ska vara ledig i dag har jag hört.

 

Under kan ske!! Jennamatte behövdes på sitt jobb så Jenna behövde mej, alldeles perfekt!! Bara vi nu får med oss den långsamma uppför trappan så vi kommer ut nån gång.

 

Gick en sväng, diskuterade spännande dofter och en del annat viktigt tiksnack. Hade tur och träffade Inezmatte som bjöd oss på mycket välbehövligt godis..

När jag lämande hem Jenna så hörde jag att hon behöver mej på en runda i kväll också. Bra, jag blev inte så enländigt ensam som jag trodde i morse.

I morgon hoppas jag att vi är full Flock och kan hitta på nåt skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards