wilmablogghund

Alla inlägg den 7 december 2020

Av Wilma Border collie - 7 december 2020 18:05

I morse var det ordning igen. Ingen ensam morgonrunda utan jag fick åka och hämta Basse. Perfekt precis som det alltid ska vara i min tillvaro.

Hemma hos mej så käkade vi frukost och väntade på att den extremt långsamma matte skull behaga anse att vi skulle åka. Det tog sin tid men sen hämtade vi Jenna och kom iväg, vi som visste vad som var på gång hade bråttom.

 

Så ÄNTLIGEN framme vid en av våra bra lekplatser och där väntade minsann Moha och Troy. Nu ska vi ha skoj, massor med skoj.

 

Springa var det, vi får faktiskt springa alldeles för sällan. Flockspring är skoj och ska utföras mycket och ofta.

 

Jag, Jenna och Basse var här förra veckan, men Moha och Troy har inte varit här på länge. De hade massor att undersöka och vi kollade också efter nyheter.

 

Vissa är som bekant inte riktigt kloka. Förra gången fanns det inte vatten här men det gjorde det nu och det skulle minsann provas.

 

Lyckades få upp dom från vattnet och sen ledde jag den utökade Flocken mot nya äventyr. Att Basse och Jenna skulle dansträna mitt i allt det är en annan sak.

 

Kom igen nu röjer vi så där som bara vi kan. Tyvärr orsakar vädret en massa suddbilder. Grått suddväder är inte optimalt enligt matte.

 

Vi hade så mycket planer och så mycket som vi skulle hinna med. De långsamma människorna kunde väl släpa sej fram i snigelfart och prata tråk. Vi hundar har massor med viktigt att göra.

 

Godisstenen skulle självklart provas. Fanns några mänskliga påhitt om att vi skulle vara alla fem på den. De misslyckades för vi turades om.

 

Fast Basse han växte fast på den och försökte få Moha och Troymatte att tro att han absolut inte fått nåt godis. Han ljög för han hade fått lika lite som vi andra.

 

Den snåla tilldelningen gav oss i alla fall lite energi. Jag hade kurs med Troy i hur man bäst kastar Basse i backen. Han var mycket intresserad.

 

Jodå lite Flocksamarbete så låg han där. Mycket skoj lek och det är inte mobbing av Basse, faktiskt så åker vi alla i backen under våra vilda lekar.

 

Drog vidare, lekte och kollade en massa viktigt. Hade fullt upp hela tiden.

 

Ja du Moha, jag vet de är inte kloka de där tre. Tänk om de kunde lyssna på oss som är förståndiga. De andra var ute i sjön och badade, bara jag och Moha som förstått att badsäsongen är över.

 

Bad utlöser behov av Pinnkamp. Faktiskt var det ovanligt få Pinnkamper idag, men vi hade så fullt upp hela tiden och man kan inte hinna allt.

 

Drog vidare och lekte, kolla en massa och hade viktiga samtal också. Bäst att passa på för vem vet när vi ses igen?

 

Det där kommer att sluta med att Jenna åker i backen. Basse har utvecklat nån teknik för att få omkull henne.

 

Ha! Hämnden är ljuv och jag hjälpte Jenna. Där kan han ligga.

 

Kampen är över och Jenna och Basse pussas och tackar varandra för en bra kamp. Som sagt allt är bara skoj hela tiden.

 

Vi var på savannen och där samlas djuren runt vattenhål. Vi hittade ett och drack ordentligt, ja vissa försökte självklart bada i det också.

 

Vi vet vad som är på gång så det är lika bra att ta ett snack och lägga upp en plan. Blev ett par rejäla flockspring.

 

Var väl det vi visste. Vi hade röjt som bara den i ett par timmar och nu var det dags att gå till våra bilar.

Hörde att vi ska röja igen men så var det mänskliga påhitten.Beror på när jag hamnar i fängelset alltså börjar lukta utsökt. Då får jag inte träffa Troy. Dumheter jag ska träffa alla mina vänner precis när det passar mej.

 

Hemma så såg det ut så här. Vi somnade och sov väldigt gott. Tar på krafterna att ha så här skoj, fast vi borde få ha det varje dag.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda. Trist sån inga vi känner ute.

Nu ska jag snart hämta Jenna för en kvällsrunda.

I morgon är det bara jag och Basse men vi ska nog kunna hitta på nåt skoj.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards