wilmablogghund

Alla inlägg den 16 december 2020

Av Wilma Border collie - 16 december 2020 17:57

Blev väldigt bra igår kväll för Bassehusse jobbade så länge att Basse fick sova kvar. Vi hade en trevlig hundkväll med ett par rundor ute innan vi sov gott hela natten.

I morse så gick vi en runda, som sagt nackdelen är att vi inte kan morgonbusa som koppelfångar och matte vägrar skjutsa oss till Basses hemma.

Käkade frukost och sen började det. Jag har en tid haft vissa begränsningar i mitt privatliv eftersom matte envisas med att torka med en pappersbit i mina bakre regioner ett par gånger per dag. Nu viftade hon triumferande med pappersbiten som hade ett par små ynkliga blodfläckar. Det var väl det jag visste!! Du har börjat löpa!! Jag hörde hur  porten till Hormonhäxefängelset slog igen med en tung duns och låstes ordentligt.

Kan väl hända att jag luktar gott just nu och planerar för en massa raggande, men det där fängelset är onödigt. Jag vill träffa vem jag vill när jag vill och hur jag vill. Inga hundträffar blir det heller på flera år för mej. Blääääää, jag som alltid försöker vara så diskret men blir alltid avslöjad.

Så skulle jag och Basse åka nånstans och ha skoj. Egentligen skulle vi ha varit Flocken idag men Jenna blev upptagen med nåt annat.

  Trevligt här har vi inte varit på massor med månader och det har minsann rört sej hanar här. Jag hade fullt upp med att berätta att jag finns och kommer snart att vara alldeles oemotståndlig.

 

Hade massor att kolla och snart så kommer vi att få vara på fria tassar.

 

Fast det var tur att Basse var fånge här för han såg ut som om han hade planer på att kasta sej i från den höga bron. Sånt är absolut förbjudet.

 

Så äntligen på fria tassar och komonstren som bor i den här hagen har gått hem sen länge. Nu ska vi göra en massa viktigt. Har säkert hänt massor.

 

Ja vi kommer, var det nåt viktigt du ville? Kom en människa som kanske inte alls ville träffa två mycket sociala hundar så vi blev tillfälligt fångar. Tror visst att människan hade velat umgås med oss.

 

Ungefär samtidigt så skedde nåt mycket märkligt. Himlen blev blå, det har den inte varit på många år eller nåt.

 

Vi hade tassarna överfulla. Allt ska kollas och det fanns massor med spännande hundsaker hela tiden. Matte gick mest och stirrade på den blå himlen. Märkliga sysselsättningar människor ägnar sej åt.

 

Basse han kom minsann ihåg att den här gamla stocken lönar sej att balansera på. Jo det blev både godis och beröm.

 

Hörru kom igen så leker vi en stund. Det får vi inte glömma och med tanke på att jag är fängelsekund gäller det att passa på när tillfälle finns.

 

Massor med skoj lek blev det en stund. Var tvugna att ta igen det missade morgonbuset också.

 

Solen lever!! Fortfarande mattes största intresse eftersom den varit borta så länge.

 

Bada är fortfarande nödvändigt. Är det inte alls, men jag tror jag ger upp de kurserna har ingen som helst framgång tyvärr.

Sen träffade vi en hund som ett tag på kom hundträffarna, men nu är han sjukskriven för ont i ryggen. Hade trevliga samtal och han tillhör de utan vissa kroppsdelar så vi kunde umgås.

  

Jag och Basse skulle åt ett håll och den andra hunden åt ett annat. Människorna pratade om att det kanske skulle bli för vild lek annars.

 

Jaha det gick inte som planerat. Basse rymde och nu ska han hämtas. Matte hade stenkoll på var han var via Skvallermaskinen. Rymningar är inte tillåtna och hon trodde att hon visste vad han gjorde.

 

Jag var fånge för att jag inte skulle dra iväg och hämta på egna tassar. Han kom och försökte smöra in sej hos mej. Hörde nåt om att det var faktiskt skoj att umgås mer med en gammal kompis.

 

Basse var minsann saknad för där står kompisen och tittar längtansfullt. Matte pratade med hans matte och de hade lekt en massa men aldrig brottats eller gjort sånt som man inte ska när ryggen gör ont.

 

Rymmer man blir man fånge, jag fick däremot vara på fria tassar eftersom jag skötte mej.

 

Om jag badar? Absolut inte! Jag skulle bara dricka vatten och råkade hamna med tassarna i sjön. Såg dessutom nåt jag var tvungen att kolla så det var nån minut i vattnet. Kan tala om att det var kallt.

 

Provade en känd godisstubbe, jodå den gav godis nu också alltså precis som det ska vara.

 

Jaha slut på det roliga, bara att klättra över stättan och vänta på att långsamma människan kommer med koppelfången. De ko och sen var det bara att gå till bilen och åka hem.

Sov gott ett tag, tog på våra hundliga krafter med allt vi ägnat oss åt.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån eftersom vi inte träffade nån vi känner.

I morgon ska vi hitta på nåt annat, får se vad det blr.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards