wilmablogghund

Alla inlägg den 18 december 2020

Av Wilma Border collie - 18 december 2020 18:03

Vanliga morgonrutinen med hämta Basse och morgonleka.

Sen skulle vi ut och åka, trodde att vi skulle till nån bra skog. Nähä, hamnade i Flen och fick passa bilen medan matte handlade tråk.

 

Men nu ska vi shoppa. Bäst att meddela alla hanar i Flen att jag snart är oemotståndlig.

Tänkte självklart kasta oss in i butiken för den livsnödvändiga shoppingen. Nä sa matte som såg att det var flera hundar där inne. Ni får vänta lite, tänk om det är hanar och matte vägrar trängas med andra människor.

 

Så många dofter, så många hanar. Hade faktiskt alldeles fullt upp den där stunden vi väntade på att det skulle bli lite lugnare.

 

Äntligen!! Som vanligt så plockade jag ut två lösgodisbitar så Basse också fick en. Lika utsökta som alltid. Matte tittade på andra prylar och så fick vi köpa ett par nödvändiga saker.

 

Vattnet i Grisöronaffären är alldeles underbart gott, bäst att dricka ifall det inte finns nåt hemma.

 

Finns minsann julklappar till både hundar och katter att shoppa också. Basse var väldigt intresserad, fast matte påstår att hon fixat julklappar till oss.

 

Jo Magnus vi har shoppat klart. Skulle vi kunna få det där utsökta shoppinggodiset nu? Vi fick självklart och gott var det.

Hamnade i bilen igen för nu skulle vi röra på oss ett tag. Tänkte att det kanske skulle bli skogen.

 

Blev inte skogen, vi hamnade hemma hos Basse istället. Enligt matte kunde vi roa oss med en del leksaker där.

 

Kom fram ett par frisbee som vi hade massor med skoj med.

 

Ja jag har båda frisbeena och? Basse leker faktiskt med en boll och de här är mina har jag bestämt.

 

Glöm frisbee, han ska inte tro att han ska ha kampsaken ensam inte. Den behöver jag alldeles akut.

 

Släpp!! Jag ska ha den! Blev en lång och rolig dragkamp.

 

Jag vann!! Hade mycket skoj på egen tass med den och tänkte fortsätta.

 

Men strunt i leksaker för nu blir det bra. Astor och hans brudar var ute och rastade sin husse och passerade. Nu ska vi minsann ha en massa skoj. Var länge sen vi umgicks.

 

Sara hon är kär i Basse så hon förföljde honom medan han retades med frisbeen.

 

Astor berättade för matte han han svälter. Trots att ena husse äger vår bästa Grisöronaffär så får han aldrig nånsin nåt godis. Både han och brudarna fick så de skulle orka umgås.

 

Vi var faktiskt sex hundar som hade massor med skoj, men vi fastnade aldrig på bild allihopa. Sara och Basse lekte jaktlekar som om de aldrig hade fått leka förr.

Människorna pratade en massa tråk medan vi roade oss. Sen skulle de vidare och jag och Basse åka hem till mej.

 

I dag fyller Kleptoman Leya 5 år. Sånt ska självklart firas.

 

Självklart fick de extra god lunch. Matte hade skaffat present också. Den här prylen fick Leya, matte har köpt den från vårt lokala katthem Livbojen för hemlösa katter. Bra Leya fyller och de hemlösa kissarna fick några kronor extra. För övrigt så kommer Idun som bor här från Livbojen.

Denna skulle provas och då utbröt kaoset.

 

Det Leya fick är en laserpekare som ser ut som en mus. Jätteskoj tyckte hon och Basse som älskar laserpekare tyckte den var minst lika rolig. Matte trodde hon skulle ta bild när Leya försökte fånga den, men ta bild samtidigt som både hund och katt jagar samma sak var dömt att misslyckas.

Men så här ser den lysande musen ut och rolig är den tydligen, jag bryr mej inte.

Gick på trist eftermiddagsrunda.

Ännu värre i morgon är det lördag, alltså borde jag åka och leka, mingla och ha massor med skoj. Men när Basse blev hämtad så hörde jag eländet om att ses på måndag. Kan nån släppa ut mej från fängelset? Lovar att jag bara ska kolla förekomsten av snygga hanar och för övrigt ha roligt.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards