wilmablogghund

Alla inlägg den 24 december 2020

Av Wilma Border collie - 24 december 2020 17:57

Ensam morgonrunda och kallt var det. Enligt matte perfekt med kylan för då fryser all lera till.

Gick hem och funderade på hur jag skulle fördriva julafton i fängelset.

 

Märkligt jag fick min julklapp strax efter morgonrundan. Hittade en boll och ett par utsökta tuggben, fick käka ett till frukost. Borde införas tuggben till varje frukost enligt mej.

 

Undrar om jag sover djupt och drömmer? Jag har blivit skjutsad till Basse, men det skulle vara hundträff idag och såna får inte jag gå på. Vad är detta??

 

Där kommer Basse och hans husse. Kan det verkligen vara möjligt att vi ska få umgås idag?

 

Samtidigt kom Rozzo, honom har vi inte träffat på många evigheter eftersom han varit hemma i det där Stockholm. Dessutom är han ofarlig för Hormonhäxor så vi kunde umgås. Kollade om Bassehusse hade nåt att bjuda oss på. Det hade han.

 

Jag hade min julklappsboll med mej. Mycket bättre att leka med såna ute. Superskoj är den för den är som ett ägg och man får jaga ordentligt för att få ordning på den.

 

Så hade vi en massa viktiga hundsamtal. Rozzo hade saknat oss och vi hade massor att berätta. Måste få träffa alla kompisar oftare.

 

Så kom Labrador Alice också. Mycket trevligt. Matte pratade om att skulle det komma nån hane med vissakroppsdelar kvar så skulle jag få lämna. Men det blev bara vi idag. Hörde nåt om att människorna var ganska övertygade om att det skulle vara få hundar och troligen Hormonhäxesäkert.

 

Rozzo han gav mej en massa julpussar. Trevligt att jag är så uppskattad av mina kompisar.

 

Basse skulle också kramas, fast vi brukar kramas varje dag.

 

Basse lånade min julklappsboll ganska mycket, han hade också massor med skoj med den. Tänker leka mycket och ofta med denna.

 

WOW!! Helt plötsligt så var det köttbulleregn på gräset. Vi hittade allt inklusive minsta smula, inget får ligga och bli förstört eller att nåt annat djur ska hitta det som tillhör oss.

 

Lekte mer, Rozzo lyckades få ner Alice på backen. Jag kollade så hon mådde bra vilket hon självklart gjorde. Bara skoj lek.

 

Det var så kallt att ute på sjön så försökte isen vakna. Tänk om det kunde bli riktigt tjock sån för isrejs är skoj.

 

Lekte och minglade mera. Vi kom fram till att vi hade en alldeles väldigt bra julafton eftersom vi fick träffas.

Men så skulle både Alice och Rozzo åka till sina hemma.

 

Skulle in till Basse en sväng. Vi fick minsann julklappar. Eller jag fick av Basse och så hade jag köpt en till honom.

 

Jag fick en jätteskoj rosa pipflodhäst av Basse. Denna tänker jag ha mycket skoj med.

 

Basse han kollade sitt paket. Han fick en sån där boll som jag fick och goda ben. Tror han gillade det.

 

WOW! Vi fick minsann smarrig julskinka av Bassehusse också. Livet var verkligen perfekt.

 

Så fick Bassehusse julklapp. Vi var ett gäng hundträffhundar som hade bestämt att så klart Bassehusse ska ha julklapp eftersom vi får ha våra underbara hundträffar där. Våra människor kan om de vill. Blev en fin tavla med Basse.

 

Jaha dags för mej och pipleksaken att åka hem igen. Tyvärr hörde jag att jag får inte gå på några hundträffar nu eftersom jag snart doftar extra gott och det kan komma snygga hanar. Tar alltså till måndag innan jag och Basse ses igen.

Hemma så somnade jag, var väldigt nöjd med min julafton. Både julklappar och få träffa kompisar då är hundlivet väldigt bra.

Har hört att jag ska få sällskap i morgon också och att det blir en bra dag igen. Hoppas det stämmer.

Hoppas att alla mina bloggläsare har haft en jättebra jul trots det det otäcka viruset som ställer till så mycket elände för männisorna.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards