wilmablogghund

Alla inlägg den 23 december 2020

Av Wilma Border collie - 23 december 2020 17:49

När Basse åkte hem i går så missade jag att lyssna på människornas tråkprat. Var faktiskt upptagen med att käka goda köttbullar som Bassehusse bjöd på.

I morse tänkte jag alltså helt enligt mina rutiner åka och hämta Basse. Blev blåst, jag hade helt missat att Bassehusse är ledig idag så nån Basse skulle inte hämtas. Eländig tråkrunda i ensamhet på morgonen alltså.

Sen skulle jag på en längre runda, blev inte ens skjutsad.

 

Blä! Fånge och Heden är alldeles övergiven, inga hundar eller människor nånstans. Är det så här min dag ska vara? Fängslad och ensam?

 

Så mycket hanar som lämnar hälsningar överallt. Jag hade fullt upp med att lämna egna meddelanden om att snart kommer jag att vara alldeles oemotståndlig. Det kan de bara inte missa.

 

Men så började ett litet hopp vakna. Jag har passerat skidbacken och har jag en väldig tur så...................

 

Titta vad jag hittade vid Ossys gamla dagis! Där var minsann Basse som belv så glad över att se mej. Tyvärr fick jag vara fånge medan en okänd hane passerade.

 

Kom Basse nu drar vi hem till dej och hittar på nåt skoj. Bäst att passa på.

 

Kollade Terras stuga, men där var det lika ödsligt som alltid. Hörde bara det vanliga mänskliga tråket om att det dröjer massor med evigheter.

 

Hem till Basse och rotade fram en del leksaker. Han trodde att han hade ensamrätt på frisbeen. Förklarade att det har han inte alls. Bara det att han tog den och stack.

 

Så du tror att du ska gräva upp Sork och vakta frisbeen samtidigt. Nä du det ska vi allt ändra på.

 

Så klart min plan lyckades. Jag tog det som jag anser tillhör mej. Basse kan gräva efter Sorkuslingarna som han i alla fall inte hittar.

 

Ser du samma sak som mej? Kan bli bra detta, vi struntar i frisbenn och kollar.

 

Blev bra för Ricki var ute och rastade sin matte och han ville gärna umgås med oss en stund. Har inte träffats på ett tag så det var trevligt.

Lekte en del och pratade om viktiga hundsaker medan människorna pratade tråk. Sen skulle Ricki vidare med sin matte.

 

Vi fick faktiskt ost för att vi var duktiga och varken hängde efter Ricki eller sprang till en annan människa som passerade på vägen.

 

Hittade en annan av våra leksaker. Den här är superbra att tugga på. Bra att träna upp styrkan i käkarna.

 

Så hade jag och Basse en lång och allvarlig diskussion. Vi har insett att det kommer att vara många dagar när vi inte ses eftersom jag är dömd till fängelse. Himla tur att Basse blev av med de där kroppsdelarna så vi kan umgås i alla fall. Men hundträffarna är ju förbjudna för mej.

 

Fick syn på Basses husse och bestämde oss för att kolla om det möjligen fanns köttbullar. Det fanns köttbullar. Hörde en massa mänskligt tråkprat, men vi lyssnade noga och hörde en sak som lät väldigt bra. Tydligen blir inte tillvaron lika eländig som jag trodde.

 

Skulle gå hem. Tog vägen genom Tråkskogen och här måste jag vara fånge för det kan dyka upp trevliga hanar.

 

Så trevligt. Träffade minsann Dalmatiner Tilly. Hade en trevlig stund med henne med mycket intressanta hunddiskussioner.

 

Fortsatte och roade mej med att markera en massa tomtar. Funkar lika bra som att hitta svamp för jag får beröm och godis varje gång.

Gick hem och efter en stund så knalckade det på min dörr.

Brevbäraren som lämnade saker till matte.

 

Ett fint julkort från Flockens hang arounds Moha och Try. Anser att vi borde träffas nu, men människorna påstår att det dröjer tills jag är släppt ur fängelset vilket sker nästa år. Elände!!

 

Så var det ett stort paket också. Kom från vänner långt bort. Saker till matte som tydligen lyckats vara snäll och så var det julklappar till mej och katterna.

Jag fick en massa smarriga tuggben. Har käkat upp ett som var alldeles utsökt, de andra har matte gömt! Ursäkta det är mina ben som jag äter när det behagar mej!!

Katterna fick godus och sticksar. Leya tog en stickis och försvann, sen kom hon tillbaka och försökte stjäla kompisarnas. Hon lyckades inte för matte höll ordning.

I morgon är det julafton, eftersom matte är extremt nära släkt med Grinchen går den spårlöst förbi. Men jag tror att det blir bra för mej i alla fall. Sett nåt som ser ut som julklapp och hört talas om nåt bra.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards