wilmablogghund

Alla inlägg den 6 december 2020

Av Wilma Border collie - 6 december 2020 17:58

Klarade av min ensamma dötrista morgonrunda, passade dörren i flera veckor. Alltså vanliga tråkrutinen.

 

Har varit på plats en stund. Träffade Mikkos matte men Mikko var hemma han är sjukskriven för bråkande mage. Matte lämnade sån där utsökt god kaninmage så han blir bra igen. Men så kom det en bil.

 

Hej Alice så trevligt eftersom Basse inte hade behövt lift med mej.

 

Bestämde oss för att gå och leta efter Basse och se om vi skulle kunna hitta på nåt skoj också.

 

Jodå Basse kom från sitt hus så det blev ordning i vår tillvaro igen.

 

Sprang och lekte en hel del. Vi har inte lekt sen i går så det kändes lite akut.

 

Matte trollade fram en lite rosa elefant. Självklart så tillhör den mej, fast Basse trodde annat.

 

Tycker faktiskt att jag passar bra med en rosa elefant i mungipan. Hade inga som helst planer på att överge den.

 

Fast sen kom vi på att vi faktiskt skulle leka en del och fixa med andra viktiga hundsaker. Märkligt att det inte kommit fler kompisar.

 

Men titta det kommer nån! Trevligt blir blir i alla fall en hund till.

 

Dalmatiner Tilly som kom. Bra nu är vi i alla fall fyra hundar.

 

Berättade för Bassehusse att vi behövde nåt att äta. Fick godis så vi skulle orka fortsätta.

 

Matte trollade fram ytterligare en liten leksak. En liten gris som syns mellan Basses tassar. Ham trodde att han hade ensamrätt på den,

 

Jag hade fortfarande rosa elefanten men försökte faktiskt komma över grisen också. Gick så där, Basse börjar tyvärr genomskåda mej ibland.

 

Gungun kom också så vi hade ett mycket viktigt samtal oss tikar emellan. Alltid en massa viktigt att prata om till skillnad mot människornas tråkprat.

 

Detta är ett av alla beslut vi fattade. Kolla om matte skulle kunna ge oss varsin godisbit. Jo vi fick, hon kan om hon vill.

 

Kollade om Alicehusse tänkte göra nåt skoj, men de ntruen hade vi inte. Fick fortsätta att roa oss själva. Som vanligt gnällde matte över en massa suddbilder och skyllde på vädret.

 

Som här jag har återgått till att försöka komma över grisen som Basse har. Två suddhundar.

 

Har hört otrevliga saker så vissa tiggde tröstgodis av Tillyhusse och jag vaktade elefanten.

 

Alla har gått utom Gungun. Matte och hennes matte höll på med nåt tråkprat men hon och Basse lekte en massa en stund. Sällan som Gungun leker eftersom hon är gammal.

 

Äsch! Jag ska släppa in Basse i hans hus och sen ska jag till tråkhemma.

Åkte hem hade tråkigt medan matte gjorde tråk.

Lika trist eftermiddagsrunda som alltid fast jag träffade i alla fall en människa jag känner och fick välbehövligt umgänge en stund.

I morgon blir det en mycket bra dag. Vi är Flocken och det var evigheter sen sist Hon utan tidsuppfattning påstår att det var tre dagar vi vet att det nog är tre år sen. Dessutom så kommer våra hang arounds Moha och Troy och vi ska mötas vid en av våra bra lekplatser. Är det i morgon om fem minuter?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards