wilmablogghund

Alla inlägg den 3 december 2020

Av Wilma Border collie - 3 december 2020 18:08

Vanliga morgonrutinen med hämta Basse och leka en del.

Sen hem, käka frukost och fundera på hur vi skulle fördriva dagen. Matte hade först en plan, men det blåste kallt, var mörkt fast det borde vara ljust och en massa andra fel så den planen blir en annan dag.

 

Så har hämtat Jenna också och vi är i en hemmaskog. De senaste gångerna har jag vandrat runt ensam här så det var mycket trevligt med sällskap.

 

Men hörrni, vi har faktiskt en del att göra. Leka hinner vi, ska ni ta och komma nu?

 

Jag fick med dom så vi kunde fortsätta. Hade faktiskt ganska mycket att pyssla med.

 

Hade en kurs med Jenna, jag visade att vatten det dricker man bada är för kallt. Jenna hade helt andra åsikter och kallade mej för badkruka.

 

Misslyckad kurs för hon fortsatte att bada och Basse var i flera gånger han också.

 

Jag bestämde att vi skulle ta den här vägen. Har inte gått här på väldigt länge och det är tveksamt om Basse och Jenna har varit i den här delen av skogen. Matte var riktigt lydig och följde snällt efter oss.

 

Massor att undersöka och Basse och Jenna tuggade på nåt. Matte sa åt dom att sluta, men de hade ingen större lust att lyssna.

 

Färskt Hälgebajs det är minsann väldigt gott hundgodis det. Dessutom är det sällan vi hittar sånt numer men matte avbröt festen.

 

Fortsatte att kolla en massa. Jenna och Basse sa att de hade inte varit här så de hade tassarna fulla. Bra att jag valde den här vägen då.

 

Syns dåligt, men helt plötsligt så försökte det snöa. När det inte snöade försökte det regna men bara några droppar så vi slapp skador.

 

Lekte en massa också. Bäst att passa på för vi vet aldrig när vi är Flocken igen. Kan ta många år med otur.

 

När ska de begripa att badsäsongen är slut? Alla såna här pölar skulle provas.

 

Jag försökte ha kurs igen om att det är alldeles för kallt för såna sysselsättningar nu. Kändes som om jag hade två väldigt ouppmärksamma elever.

 

Faktiskt så slutade de bada och ägnade sej åt pinnkamper i stället. Så hade vi en massa skoj jaktlekar, men det bilderna blev bara skit eftersom det var så mörkt i skogen.

 

Provade en ny sten, bra sån för den gav godis.

 

Nej jag badar inte! Skulle dricka och råkade halka ner med frambenen, kan meddela att det var kallt.

 

Ja Jenna du förlorade och ja jag dömde rätt. Du vet man kan inte vinna varje gång. Jenna surade.

 

Basse han låg och tuggade på pinnen som han vunnit i senaste pinnkampen. Märkligt att de ens hittade en pinne som höll.

Drog runt ett tag till i skogen, lekte lite, kollade viktiga hundsaker men så började det regna mera.

 

Faktiskt så bestämde matte att det var dags att röra oss mot våra hemma. Vi hade varit länge i skogen och skadade tänkte vi inte bli.

Lämnade Jenna, hem käkade lunch och sov.

Hämtade henne för eftermiddagsrunda, lika trist som alltid fast vi lyckades träffa en människa vi känner i alla fall.

I morgon blir det en pestdag, jag kommer att vara alldeles ensam och övergiven, inte en endaste kompis.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards