wilmablogghund

Alla inlägg den 29 januari 2022

Av Wilma Border collie - 29 januari 2022 17:45

Pestdag detta.

Vaknade i morse, tänkte att fångvaktaren kanske glömt det dr med fängelset. Nädå, då fungerar minsann minnet.

Gick ut för morgonrunda, föll snöblandat regn.

Hem käkade min ensamma tråkfrukost, inte alls lika god som när jag har sällskap.

Skulle göra nåt, skogarna går bort denna helg sista helgen med en massa lösa jakthundar och jag har de där eländiga begränsningarna i mitt umgänge. Så ar det alla de där snorhala vägarna också.

 

Jaha bara att gå ut och försöka fördriva ett par timmar då.

 

Provade några stenar i brist på bättre sysselsättningar. Bra stenar, gav godis.

 

Jo jag tänkte gå till skidbacken. Kanske finns tillåtna kompisar där idag också. Kunde jag glömma för enligt matte var det öppet för människor och inga kompisar där.

 

Gick och kollade vid sjön. Dött och övergivet. Men jag hör minsann saker.

Där borta på andra sidan sjön där bor Basse och jag hör en massa kompisar som är där och roar sej. De har säkert superskoj med en massa lek, mingel och trevligt umgänge.  Hade jag varit på fria tassar så hade jag dragit, men fångvaktaren vägrade släppa mej.

 

För övrigt är människor som bekant korkade. Varför snor man brandsläckare och kastar ut på isen? Såna korkade saker skulle aldrig vi hundar komma på idén att göra.

 

Isrejs är bara attt glömma. För vid hundbadet dör det mer och mer is.

Skulle gå vidare.

 

Där går mina kompisar Primo och Mezzo. Jag blev så glad när jag såg dom men så la sej fångvaktaren i och skvallrade om min fängelsevistelse så jag fick inte ens hälsa på dom. De ingår i kategorin förbjudet umgänge. Dumheter jag anser fortfarande att jag träffar vem jag vill när jag vill.

 

Jaha vi ska göra nåt och detta kan nog bli bra om jag har tur. Vägen över campingen.

 

Hoppas, hoppas, hoppas. Tänk om Moha och Troy har rymt från det där Stockholm och äntligen är här??

 

Vad då bara kolla att allt var okej? När kommer dom?? Nu har du påstått i flera år att det dröjer ett tag till. Borde ha varit dags för länge sen. Människor och deras eländiga tideräkning.

 

Jaha spårvägen och den är lika ödslig som alltid.

 

Jaha här har minsann mina kompisar Primo och Mezzo gått. Hittade spår av en del andra hundar också men ingen visade sej.

 

Här var det länge sen jag gick. Men inga nyheter av värde inte.

Passerade nån hyöppnad affär, fick följa med in. Sålde inget som passade en mycket ensam hund. Men jag fick beröm för att jag var så lugn och trevlig. Matte tittade på en massa böcker, alltså mänskligt tråk.

 

Jaha bara att gå hem till tråkhemma då. Fast på vägen träffade jag en människa jag känner, trevligt med sällskap en stund.

Käkade och somnade medan matte höll på med tråk.

Gick på eftermiddagsrunda, regnade inte just då och all snö hade försvunnit. Inte var det några jag känner ute heller.

Nu regnar det rejält och det börjar blåsa mer och mer. Ska visst komma nåt ordentligt oväder.

Måste fundera på hur jag ska lyckas undvika kvällsrundan, tänker inte få en massa skador också efter denna bedrövliga dag. Tyvärr blir det väl samma elände i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards