wilmablogghund

Alla inlägg den 11 januari 2022

Av Wilma Border collie - 11 januari 2022 17:50

I dag skriver jag mitt inlägg nummer 2000 i denna blogg. Inte illa jobbat av en enkel hund som jag.

Hade bara bott här några dagar när jag skulle prova att blogga. Gamle Sigge Svamphund bloggade under många år och massor av människor som matte känner tjatade om att jag också borde blogga.

Var ganska nervöst i början, allt var så nytt och jag minns hur jag kollade hur Sigge gjort när han bloggade. Provade och kom på att det var inte alls så svårt, väldigt många ville läsa om mej och mitt nya liv här.

Sen har jag fortsatt dag efter dag med att blogga, gick ganska snabbt att bli varm i pälsen och komma på hur jag skulle göra. Så nu när detta inlägg är klart har jag alltså skrivit 2000.

Men över till min dag.

I går åkte Basse hem till sej, elände med en ensam natt men matte påstår att han har faktiskt en husse som vill umgås med honom också. Och Basse har sovit kvar ganska mycket så jag ska inte gnälla.

I morse fick jag åka och hämta honom precis som vanligt. Sen åkte vi och hämtade Alice också, perfekt med samlad flock idag också.

Så skulle vi hitta på nåt att göra.

 

Bra vi skulle få isrejsa idag också men nu på hemmasjön. Där har nån snäll människa plogat upp en isbana och isen är tjock alltså skulle det vara säkert.

 

Isrejs? Nä vete sjutton det finns faktiskt bryggor att inpektera. Måstae ha stenkoll på alla såna.

 

Alice ansåg att det var väldigt spännande där de hade plogat upp för de som vill åka skridskor.

 

Väldigt skoj att isrejsa på hemmasjön också. Det är nåt alldeles speciellt att springa mycket och snabbt över isen.

Men så var det nån ute och åkte skridskor. Vi skulle inte alls umgås med skridskoåkaren enligt matte.

 

Blev fångenskap en stund för matte sa att vi kunde gå till skidbacken istället.

 

Bra val för i skogen så träffade vi Ricki och Tilly. Alltså ännu mer lek och umgänge, desto fler hundar, desto roligare har vi.

 

Jo Rickimatte det är så här att vi svälter, får inget käk hemma och vi behöver en del energi. Vi fick som tur var och Ricki och Tilly fortsatte på den runda de går varje dag. Tur att vi får olika så det blir variation.

 

Perfekt i skidbacken var det behagligt ödsligt så nu ska vi ha ännu mer skoj.

 

Basse gjorde sitt bästa för att försöka slänga Alice i backen, men hon hade för ovanlighetens skulle ordning på benen.

 

Ha! Och du tror att du ska skrämma mej bara för att du inte kunde slänga Alice i backen!! Tro inte att jag blir rädd inte.

 

Så här går det när man försöker skrämma mej. Då åker Basse i backen. Ansåg att där kunde han ligga en stund.

 

Uppe lika fort igen och ansåg att vi skulle brottas. Funderade på att bita tassen av honom, men kom på att det var en usel idé. Då skulle vi inte kunna ägna oss åt flockspring och en massa annat skoj.

 

Basse hittade nya krafter för helt plötsligt hade han drämt Alice i backen.

 

Matte trollade fram en boll till mej, Hade massor med skoj tillsammans med den.

 

De andra två märkte ingenting på ganska länge. Basse övade mer på att drämma Alice i backen. Vet inte hur det gick för jag var upptagen med bollen.

 

Sen upptäckte de vad jag pysslade med och en vild jakt blev det. Trodde att jag som vanligt vunnit, men titta noga på min tass. Det är bara snöret till bollen.

 

Alice sprang runt med bollen, som numer var utan snöre i munnen. Men den skulle Basse ha.

 

Han lyckades på nät sätt vinna den. Jag ansåg att en trasig boll var tämligen värdelös. Matte pratar om att hon sett andra som nog håller bättre i vår bästa Grisöronaffär. Antar att vi kommer att få åka och shoppa framöver.

 

Jaha så gick tiden alldeles för fort igen. Dags att lämna hem Alice som skulle väcka sin matte. Jag och Basse käkade lite och somnade gott när vi kom hem.. Misstänker att Alice fuskade med att väcka sin matte och somnade istället hon också.

Gick på sån där vanlig trist eftermiddagsrunda, inga vi känner ute tyvärr.









Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards