wilmablogghund

Alla inlägg den 7 januari 2022

Av Wilma Border collie - 7 januari 2022 17:52

Kallt io morse, matte pratade om 11 minus. Fullkomligt ointressant jag hade ETT intresse. Se till att få skjuts för att hämta Basse.

Blev skjutsad och väl där så kastade jag mej mot Basses dörr. Ska det verkligen ta flera dagar att så in några siffror till en kod?? Eländiga långsamma människa!!

Basse blev överlycklig när jag kom, en dags skilsmässa det är alldeles för mycket det.

Åkte hem till mej, käkade frukost som självklart var mycket godare nu när vi var två.

Så skulle vi hitta på nåt. Eftersom det fortfarande var runt tio minus så blev vi inte skjutsade nånstans.

 

Dra runt hemma går lika bra det, bara vi får vara tillsammans.

 

Basse har verkligen fattat detta med att det lönar sej att prova stenar. Lönande syssla.

 

Skidbacken var stängd så där skulle vi kunna röja ett tag. Bara ett par snökanoner som jobbade nu när det var kallt.

 

Nu ska vi springa, leka och ta igen allt som vi missade i går.

 

Du och jag Basse nu ska vi ha skoj.

 

Matte tog fram bollen och jag var snabbast nu är den min!!

 

Försök inte!! Den är min och mej skrämmer du inte med det där gapet.

 

Detta är en av våra favoritlekar. Densom har bollen springer snabbt och den andra jagar.

 

Fast sen fick Basse låna den en stund. Är ingen idé att ge oss varsin eftersom vi alltid ska ha samma.

 

Så snodde jag tillbaka den efter en ganska lång jakt. Men strax efter denna bild blev den ointressant.

 

Vi hittade minsann Tilly och Nala. Väldigt trevligt, fler kompisar är alltid skoj.

 

Fyra hundar då kan vi flockspringa en perfekt sysselsättning.

 

Massor med skoj lek och spring blev det ett tag innan de skulle vidare åt annat håll.

Jag och Basse lekte lite mer innan vi skulle vidare.

 

Tog stigen efter sjön. Blev fångar eftersom isen fortfarande är förbjuden.

 

Gjorde en viktig bryggkoll. Basse han drömde om badsäsongen, men den lär han få vänta på ett bra tag till.

 

Basse han gjorde vad han kunde för att komma ut på isen. Bara att glömma som fånge och att det fanns spår av en människa som gått där skulle vi inte bry oss om.

 

Kollade omklädningshytten. Bra för där blommade det ost. Himla tur att vi passerade så vi kunde städa bort alla spår.

 

Tack snälla Hare! Vid hundbadet hade han lämnat massor med godis till två behövande hundar.

 

Dags att gå hem. Enligt matte var det kallt men vi hade roat oss i drygt två timmar så vi var nöjda.

Gick hem till mej, käkade lite och somnade gott.

Ut för eftermiddagsrunda, då hade det blivit mycket varmare och det började snöa.

Passerade vid Vivecas magiska fönster. Jag hade berättat att jag minsann hade fått det att öppna sej igår utan att Basse avslöjat koden. Tänkte göra om bedriften idag. Men Basse han använde sin kod så det öppnades och ut kom det gott godis till oss.

I morgon då är det lördag och jag tänker minsann gå och mingla och prata med en massa kompisar igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards