wilmablogghund

Alla inlägg den 2 januari 2022

Av Wilma Border collie - 2 januari 2022 17:37

I går kväll var det tyst och lugnt på de eländiga smällarna. Väldigt skönt.

Men så var det dags att lägga sej. Normalt så kollar jag att matte ligger på plats i sängen och nattar henne. Sen går jag ner och lägger mej på min plats på golvet.

Men i går vågade jag inte gå in. Jo jag kom efter en massa lockande från matte, men det var minsann där jag var när läskiga smällen kom som skrämde mej så mycket. Nä sova på min vanliga plats var läskigt så jag la mej i hallen. Då har jag i alla fall koll på matte.

Men det var som tur var alldeles tyst och stilla i natt.

Vaknade i morse, gick ut på trist ensam morgonrunda, hem och käkade frukost som inte alls är lika god utan sällskap.

Sen skulle jag gå och träffa kompisar.

 

Hade snöat i natt och sen blev det varmt. Alltså mest blött och slaskigt ute, matte ansåg att vi kunde ta en promenad hem till Basse.

 

Typ dagens enda färgklick eftersom allt var grått och blött. Gamla nypon.

 

Så vägen hem till Basse. Nu hoppas jag på många kompisar och trevligt umgänge.

 

Titta där är minsann Selmas bil. Trevligt med kompis på en gång. Om hon nu bara kunde bli utsläppt också

 

Så där ja, där kommer Basse också. Blir bra detta.

 

Jo det är så att vi nog skulle behöva lite energi. Har du möjligen nåt att bjuda på?

 Vi fick utsökt godis som tur var.

 

Gick till lekplatsen och jag och Basse hade ett av våra viktiga samtal. Vi har alltid mycket att prata om.

 

Så där nu kommer både Inez och Corgie Majken också.

 

Alice kom också så vi hade en hel del att prata om. Men vad det stannar självklart mellan henne och mej.

 

Kom fram till ett bra beslut. Kolla om Corgie Majkens matte hade nåt att bjuda på. De flesta hundar har lyckats dressera sina männikskor ganska bra.

 

Selma hittade nån gammal trasig leksak som hon ansåg var väldigt skoj. Mate ägnade sej åt att ta bilder både med kameran och mobilen. Väl medveten om gårdagens strul med de försvunna bilderna.

 

Efter en massa lek och mingel så kollade vi vad Inezmatte hade att bjuda på. Gott godis från bästa grisöronaffären igen.

Men sen inträffade det där korkade beslutet. Dags att sluta och Basse skulle gå in i sitt hus.

 

Majken hon hade inga som helst planer på att åka hem. Nädå, hon gjorde allt för att undkomma sin matte.

Matte försökte locke henne med allt möjligt men se bli fångad det var inget hon ade några som helst planer på.

Till slut hade matte en lömsk plan, men den behövdes aldrig för Majken blev infångad. Men den planen kanske kan användas vid annat tillfälle.

Fick skjuts hem av Majken och hennes matte.

Hemma så somnade jag gott.

Matte sa saker om bilderna som försvann igen. Men sen efter en massa letande så hittade hon dom. Ordningen är återställd.

 

Måste visa den här bilden också. Den dök upp som ett Facebookminne hos matte idag. Tagen för precis 2 år sedan.

Jag hade suttit i Hormonhäxefängelset, Basse var ung, hormonstinn och fattade detta med osss tikar. Så vi hade inte setts på många evigheter eller i alla fall tre veckor.

Så var jag och matte vid skidbacken trodde inte att Basse skulle märka att vi var där, han bor några hundra meter bort. Men Basse han visste och rymde. Vi blev så glada och sprang tätt tillsammans, ingenting ska skilja oss åt.

Gick på eftermiddagsrunda, lika trist som alltid. Undrar var alla jag känner är nånstans?

När det blivit mörkt ute så började matte träna med mej. Jag fick hålla till i sovrummet. Lekte med ett par leksaker, letade godis i handduk och grejade med en del annat. Allt för att jag ska förstå att det är lika ofarligt som alltid att vara där. Får se om jag kan sova på min vanliga plats i natt.

 I morgon är det måndag och då blir det ordning i tillvaron.

Basse ska som vanligt hämtas i morgonbitti  och dessutom behöver Alice sällskap på förmiddagen. Perfekt vi kommer att vara Flocken för första gången i år och vi ska minsann röja massor på nån av våra bra lekplatser.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards