wilmablogghund

Alla inlägg den 20 januari 2022

Av Wilma Border collie - 20 januari 2022 18:07

I natt så stormade det rejält. Var ett rejält oväsen ute när jag och Basse sov som allra bäst.

Vaknade i morse och inte nog med stormen det hade trillat ner massor med snö också.

Gick ut på morgonrunda, stormade fortfarande och under snön var det is eftersom det regnade i går och sen frös

Hem käkade frukost och funderade på vad vi skulle hitta på idag.

Matte meddelade att åka bil det kunde vi glömma.

 

Jaha nu ska vi gå nånstans och det stormar fortfarande.

 

Ser ut som en vacker vinterdag med sol och snö, men det stormade fortfarande.

 

Ja men detta blir bra. Vägen till skidbacken och vid den brukar aldrig blåsten kännas så mycket.

 

Sprang en massa. Tyvärr gick det inte att snörulla eftersom det var en massa natursnö ovanpå den perfekta konstsnön.

 

Ja jag kommer, vad vill du??

 

Men så bra en av bollarna vi köpte igår hade hon tagit med sej. Nu ska vi prova om den är så bra som vi tror.

 

Superbra sa Basse som lyckades sno den. Men jag skulle minsann ha den jag också.

 

Han sprnag mycket och länge med den. Men jag bara väntade förr eller senare så......

 

Nu så han börjar vara lagom ouppmärksam.

 

Så där ja, En ordentlig tackling senare och bollen var min. Perfekt boll, men så klart vi är shoppingproffs och vår allra bästa Grisöronaffär säljer bara bra saker.

 

Snöret är dessutom perfekt att snutta på. 

 

Fast hur den sen hamnade i Basses mun igen det vet jag inte. Men okej vi delar på allt. Blev några fler trevliga jaktlekar.

 

Men så glömde vi bollen. Nu kommer det att bli superskoj.

 

Hej Ricki så trevligt att träffas. Antar att du vill leka med oss.

 

Så kom Inez också. Fler hundar desto roligare blir det.

 

Mikko och Tilly också. Detta blir superbra. Tänk att de också fått ut sina människor i stormen.

 

Lika bra att kolla om det fanns nåt godis till oss. Vi insåg snabbt att det skulle gå åt mycket energi. Vi fick och så bjöd vi alla på det där supergoda vi fick med oss vid gårdagens shopping.

 

Men titta Beagel Mimmi kom också. Henne har vi inte träffat på många evigheter. Blev rena hundträffen i miniatyr. Massor med skoj lek,

 

Hade en massa mingel också och trevliga hundsamtal. Alltså precis som det ska vara.

 

Sen började människorna hitta på saker. Vissa skulle vidare genom skogen. Det vägrade matte med tanke på stormen. Ska inte vara träd i skallen.

 

Hade sällskap med Mikko och Inez en bit.

 

Kom till de hala gatorna så vi och Mikko blev fångar så valde människorna en väg utan trafik och för att försöka undvika den allra värsta blåsten.

Sa hej då till Mikko, sen gick vi hem. Käkade lite och somnade. Trötta och väldigt nöjde eftersom det vi trodde skulle bli en tråkrunda blev väldigt bra.

Gick ut på eftermiddagsrunda, blåste fortfarande massor, men inte riktigt lika mycket som på förmiddagen. Som vanligt var det inga vi känner ute heller.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards