wilmablogghund

Alla inlägg den 30 januari 2022

Av Wilma Border collie - 30 januari 2022 17:42

Började blåsa mycket redan igår kväll när jag var på kvällsrunda. Var ett himla oväsen ett tag i natt också och när jag var ute på morgonrunda var det rejält friska vindar.

Gick hem, käkade tråkfrukost och funderade på hur jag skulle fördriva ännu en ensam dag i fängelset.

 

Jaha dags att påbörjad vad som nog blir en ensam tråkrunda. Allt som har med skogen att göra var totaltförbjudet idag. Blåste massor och det föll träd överallt blockerade vägar och stal strömmen för människor. Ute var det väldigt ödsligt.

 

Men nu är det bråttom för där borta är det nån jag känner och det är en tillåten kompis.

 

Mikko var ute och rastade sin matte, Han var lika ensam som jag så vi blev lika lyckliga båda två. Livet är roligare när man har sällskap.

 

Människorna pratade och bestämde att vi skulle gå en sväng tillsammans. Fanns en plan om ett ställe där vi nog skulle kunna leka också. Nu gällde det bara att undvika alla skogsbackar och liknade i fall det skulle falla träd.

 

Hittade bara en del av en björk som tröttnat på livet. Hängde ännu störrre delar kvar längre upp i trädet.

 

Perfekt det gick att vara där människorna hade planerat. Den hårda blåsten var lite bättre just där och nu kan vi vara på fria tassar och leka.

 

Jo visst jag doftar snart alldeles extra ljuvligt, men Mikko kan inget så det var lugnt.

 

Ännu bättre matte hittade min boll i en jackficka. Hade jag varit själv hade jag inte lekt med den men nu var de väldigt skoj.

 

Lärde Mikko den skoj leken att jaga mej medan jag har bollen. Fick springa mycket, väldigt skoj.

 

Man ska vara snäll mot sina vänner så Mikko fick låna den en stund.

 

Gick väldigt bra att ha dragkamp med hans matte också.

 

Fast sen tog jag tillbaka den så Mikko fick jaga mej igen.

 

Skoj hade vi, massor med jaktlek och annat trevligt. Precis som det ska vara.

 

Hade en del viktiga samtal också. Bästa att passa på nu när vi kan prata viktiga hundsaker medan människorna pratade tråk.

 

Jaha dags att gå hemåt igen. Det blåste ännu värre och människorna hade tröttnat.

 

Hittade en del intressanta dofter som vi diskuterade noga. Så trevligt att vara två och kunna prata om såna här viktiga saker som människor i alla fall inte begriper.

Sa hej då till Mikko och gick hem.

Käkade lite och somnade. Nöjd med att jag slapp vara alldeles ensam och övergiven idag.

Matte pratade om att hon skulle ha en tapperhetsmedalj efter två timmar ute i stormen. Blåste fortfarande massor och träd föll överallt.

Vi bättre väder så måste vi börja kolla Sörmlandsleden, kan ligga massor med träd och hindrade för vandrande hundar. Men det får enligt matte bli sen. Lite okänt när sen kommer att inträffa så är det nåt mer vi måste kolla också. Har visst också att göra med bättre väder.

Gick ut på eftermiddagsrunda. Blåste fortfarande massor och det var alldeles ödsligt ute.

Men i morgon blir det en mycket bra dag för då är vi Flocken. Får se vad vi ska hitta på men nåt skoj ska vi roa oss med.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards