wilmablogghund

Alla inlägg den 5 januari 2022

Av Wilma Border collie - 5 januari 2022 17:37

Blev hur bra som helst i går kväll.

Blev bestämt att Basse skulle sova kvar hos mej. Sånt gillar vi, sover mycket bättre när vi är två. Ser till att matte ligger i sängen så nattar vi henne innan vi lägger oss tätt tillsammans på golvet och sover gott.

Vkande i morse efter en god natts sömn. Gick ut för morgonrunda, hem och käkade frukost.

Så skulle vi hitta på nåt. Matte påstod att hon hade saker att fixa med i Flen.

Innebar passa bilen medan hon gjorde tråk.

 

Skulle gå en runda. Trevligt här har vi inte varit förut och nya ställen är alltid spännande.

 

Men titta!! De har minsann tomtar i Flen också. Bra tomte för den gav belöning.

 

Samma som här hemma de har också ett tomtespår. Såna är trevliga det vat vi av erfarenhet.

 

Fanns tomtar på många olika ställen och precis som hemma så fick vi godis när vi markerade dom.

  

Gäller att vara uppmärksam för de fanns överallt.

 

Massor med nya spännade dofter överallt. Hade rört sej en hel del hundar som vi inte känner.

 

Basse han hittade minsann en julgran med både kulor och en tomte. En del de fyndar rejält.

 

Fortsatte att kolla all ny information. Fanns massor så vi hade tassarna överfulla.

 

Himla bra ställe som vi hamnade på. Hittade en tall med blodpudding blommor, det var minsann väldigt länge sen vi hittade en sån. Rensade den självklart så inga spår finns kvar.

 

Fortsatte vår vandring och hittade var tomtarna troligen bor. Det är som en grótta under sten så det är nog där de håller till fram till nästa jul.

 

Ha!! Jag kan minsann hitta julgranar med lulor i skogen jag också! Sån har vi inte sett i vår hemmaskog.. Bra för de ger belöning.

 

Jag lämnar hälsningar till hanar och Basse jobbar stenhårt med att dölja dom. Matte bara tjatar om att jag borde ha hamnat i fängelset för ganska länge sen nu.

 

Fast sen fick han andra intressen. Vet inte riktigt vad han såg för nånting men spännande var det. Skogen var alldeles tyst och ödslig.

 

Tur att jag är van att balansera för det var väldigt smala bänkar. Men jag fixade det utan problem.

 

Där nere står min bil och vi ska åka. Funderade på om turen skulle vara med oss.

 

Turen var med oss!! Detta är utanför vår allra bästa Grisöronaffär och där hade minsann andra hundar lämnat hälsningar. Tänk om det shoppat upp allt så det inte skulle finnas nåt till oss att handla? Vi har faktiskt inte shoppat sen förra året och det var länge sen det.

 

Det fanns kvar!! Basse kollade omgående tillgången på en massa gott.

 

Egentligen var det bara en sak vi skulle köpa, förbaskade snålmatte!! Men Basse valde ett par såna här godisklubbor så de fick vi köpa.

 

Måste bara kolla om lösgodiset har samma höga kvalitet som förra året. Tog ut två biter, en till mej och en till Basse.

Inga problem det var lika utsökt som alltid.

 

Passade på att dricka ordentligt med vatten också, sällan vi får nåt hemma.

 

Var är vårt shoppinggodis?? Människorna bara pratar tråk, tänk om vi inte får nåt??

 

Så där ordningen är återställd vi fick vårt alldeles utsökta shoppinggodis.

Åkte hem. Somnade för vi var ganska trötta av alla nya intryck.

Gick på eftermiddagsrunda, sån där ensam igen. Ingen vi känner träffade vi.

Så skulle Basse åka hem till sej. Hörde otrevliga saker, i morgon blir jag ensam. Hur ska jag överleva en dag i ensamhet och elände? Vaddå ses på fredag det är många månader till det blir fredag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards