wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 28 april 2018

Hundträff med ofrivilligt bad

Av Wilma Border collie - 28 april 2018 17:41

Äntligen blev det lördag och dags för hundträff igen. Alltså veckans allra bästa dag.

Som vanligt fick jag vänta i många evigheter inna det var dags att gå dit.

   

Äntligen av med hon i andra änden av onödiga kopplet. Nu ska jag leta reda på Ossy som jag längtat väldigt mycket efter.

   

Hans fårskallar var ute och rörde på sej, men de försvann snabbt. Ville tydligen inte umgås.

   

ÄNTLIGEN Ossy, vi blev lika lyckliga båda två. Har varit alldeles för lång ofrivillig skilsmässa.

   

Var inne hos honom och fikade. Läs matte och Ossyhusse fikade och Ossy försökte pussa ihjäl matte. Tydligen var även hon saknad.

 Ossy höll koll om några av våra kompisar var på väg

   

Jag passade på att umgås med Ossyhusse en stund, är så sällan jag träffar nån. Ossy hade nån diskussion med matte.

   

Nu så börjar det minsann komma kompisar.

   

Träffade Lagotto Alfonzo. Han är en trevlig kompis.

   

Men Ossy!! Alltså jag ville inte se hans uppvaktning av Alice utan vände svansen till.

   

Ossy gav upp och hittade en pinne som han trodde att han skulle ha.

   

Ha!! Det var minsann min pinne, alltså snodde jag den..

   

Vet inte riktigt hur detta gick till. Jag brukar inte hamna på rygg men nu gjorde jag det. Var uppe lika snabbt igen.

   

Jag och Sansa lekte en massa med Mimmi. Är så skoj att kunna leka med många olika hundar.

   

Springa i flock är också väldigt skoj. Vi bildar flockar och sen springer vi fort och mycket.

   

Sansa är en väldigt vacker tjej.

   

Leka och leka ännu mer. Alltså hundlivet kan bara inte bli bättre, så många kompisar att ha skoj tillsammans med.

   

Men man behöver fylla på energi. Jag Ossy och Sansa försåg oss med ost. Jo det var fler som var framme och fick. Vi delar alltid på allt under träffarna.

   

Ossy balanserade snygg på gungbrädan. Ska nog träna på den där jag också nån dag.

   

Efter att alla hade haft massor med skoj så skulle vi helt plötsligt göra nåt annat. Alla började gå mot sjön.

   

Trevligt. Vi hamnade vid Ossys privata badplats. Inte illa att ha en alldeles egen strand.

   

Många hundar slängde sej i och badade. En del simmade, andra plaskade runt i strandkanten.

   

Så finns det de som hämningslöst kastar sej rakt ut från bryggan. Superplask blev det.

   

Här står jag på bryggan och funderar över en massa viktiga saker.

   

Ingen såg vad som hände, men jag halkade och trillade i! Jag brukar inte simma, men nu var det bara att simma in till land.

   

Kallsupar fick jag och dyngsur var jag. Metzo är en pålitlig kompis för han kollade att jag mådde bra när jag hostade upp liten vatten och försökte ruska mej torr. Fick höra att jag såg vädigt liten ut när alla mina pälsmassor helt plötsligt var dyngsura.

   

Tillbaka till bryggan. Nu halkade jag inte i sjön utan höll mej kvar medan jag kollade på de som badade mer.

   

Alice hon hittade en pinne. Den ansåg både jag och Mimmi att vi skulle ha så vi jagade henne. Men ingen av oss kom över den där pinnen.

   

Jag ägnade mycket tid åt att försöka få pälsen torr. Rulla i gräs borde vara effektivt men jag var fortfarande blöt.

   

Äsch då, slut på det roliga nu igen. Ossy har fått sitt ben och det är dags att gå hem. Som vanligt hade tiden gått alldeles för fort.

   

Enligt matte var jag korkade som försökte torka mej i den gamla snön. Äsch, bäst att passa på att rulla där medan den finns kvar.

Gick hem och somnade gott. Drömde om allt skoj jag haft idag. Borde vara lördag i morgon igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards